"עיר האסונות"

הסגולה של אבוטבול: "פיטום הקטורת" ב-4 פינות העיר

האסונות התכופים בבית שמש, הוציאו את ראש העירייה משה אבוטבול לסבב אמירת פיטום הקטורת ב-4 פינות העיר: "גם בזוהר מסופר שאמרו פיטום הקטורת - ומגיפה נעצרה" (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
תפילת ראש העיר וחבריו (באדיבות המצלם)

שורת האסונות בעיר בית שמש, בפטירת ילדים רכים ואברכים צעירים, הובילה לאחרונה את ראש העיר משה אבוטבול לעשות מעשה.

לאחר התייעצות עם הגאון רבי בן ציון מוצפי, יצא ראש העיר, עם עשרה אברכים תושבי המקום, וערך מעמד נדיר של תפילת "פיטום הקטורת" בארבע פינות העיר.

אחד האברכים שהשתתף בתפילה, מסביר ל'כיכר השבת', ש"הסגולה מבוססת על פי הזוהר הקדוש שאומר, כי בזמן מגיפה ובזמן מלחמה יש להגיד את פיטום הקטורת בארבע צדדי המקום הפגוע, ורואים בזה ישועות גדולות. בדוק ומנוסה".

האברך מוסיף, על מקורות הסגולה: "הזוהר הקדוש מספר על רבי אחא, שהלך לעיר מסוימת ודרש שם בבית הכנסת, ואז החלו לבוא אנשים ולספר שיש מגיפה בעיר ואנשים מתים. ארגן רבי אחא את האנשים בארבע פינות העיר, אמרו פיטום הקטורת - והמגיפה נעצרה".

זירת דריסתו למוות של הילד יהודה אפלבוים ז"ל (צילום: חיים ויצמן)

כזכור, בבית שמש, שכבר זכתה לכינוי "עיר האסונות" - כשהאחרון שבהם הוא פטירתו של האברך הרב אריה רוטמן ז"ל - התכנסו אלפים במוצאי השבת האחרונה לעצרת התעוררות רבתי.

כינוס האלפים נערך בהוראתו של מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי, שקבע כי יש 'למחות בכל הכוח על הזלזול בגדולי הדור', כשהוא מכוין להתנהגות מזעזעת של כמה קיצונים בעיר בעת - ולאחר - פטירת מרן הגראי"ל שטינמן זצוק"ל.

לרבני העיר שהגיעו אליו לפני העצרת, אף אמר מרן שר התורה באופן ברור, כי הילדים שנהרגו הם קורבנות ציבור על הפגיעה במרן הגראי"ל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר