"אלימה וברוטלית"

רה"מ פיליפ: "צרפת מתמודדת עם סוג חדש של אנטישמיות"

נשיא צרפת עמנואל מקרון גינה את תקיפת הילד היהודי בסרסל ואמר כי היא "אכזרית". ראש הממשלה פיליפ אמר כי צרפת מתמודדת עם אנטישמיות אלימה וברוטלית (חדשות)

נשיא צרפת מקרון (צילום: שאטרסטוק)

"אכזרית", כך כינה נשיא צרפת עמנואל מקרון את תקיפתו האנטישמית של הילד היהודי חובש הכיפה בן ה-8 בסרסל, פרבר של פריז בידי נערים שהטיחו את הילד לקרקע ובעטו בו.

המשטרה חוקרת את המקרה אך טרם נעצרו חשודים במעשה הנפשע.

ראש ממשלת צרפת, אדואר פיליפ, אמר אמש (רביעי) כי צרפת מתמודדת עם "סוג חדש של אנטישמיות", כלשונו, שמאופיין באלימות.

"כדי להילחם במשהו, אתה חייב לאזור אומץ לומר זאת בקול. להודות שיש סוג חדש של אנטישמיות, אלימה וברוטלית, שמופיע יותר ויותר במדינה שלנו", אמר פיליפ.

שר הפנים ז'ראר קולומב אמר כי מספר התקריות האנטישמיות בצרפת עלה במהלך החודש האחרון, זאת לאחר שבשנת 2017 נרשמה ירידה באירועי הגזענות והאנטישמיות.

כפי שדווח, הילד בן ה-8 הוכה ביום שני בערב בעיירה סרסל בעת שיצא לשיעור עזר במתמטיקה על ידי שני בני נוער. הילד טופל על ידי ידיד של אביו, רופא, והמשפחה הגישה תלונה.

ממטה החקירה נמסר כי "הנערים לא גנבו כלום", אך לדבריהם מאחר "והכיפה על ראשו הייתה גלויה לעין כל", הם מתמקדים במניע האנטישמי.

תקיפת הילד היא לא הראשונה בחודש האחרון. לפני כשלושה שבועות טענה נערה יהודייה כי הותקפה בעת שיצאה מבית הספר של הקהילה היהודית. בנוסף, סופרמרקט כשר בעיירה, עלה באש לאחר שרוססו עליו צלבי קרס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר