צפו בכתבה

תיעוד מיוחד: כך נערכת כניסה לקבר יוסף

התפרעויות אלימות של פלסטינים ליוו השבוע את כניסת היהודים בקבר יוסף ולתל שכם, לכבוד ט"ו בשבט. כתבת ערוץ 20, טל מאיר, ליוותה את המתפללים • צפו בכתבה (חדשות)

(מתוך "לפני כולם", ערוץ 20)

מאות יהודים ביקרו ביום שלישי, ליל ט"ו בשבט, בקבר יוסף תחת אבטחה כבדה ובפעם הראשונה מזה שנתיים התאפשר ביקור גם בתל שכם העתיקה, זאת בצל עימותים עם הפלסטינים.

בתוכנית "לפני כולם" בערוץ 20 שודר תיעוד מיוחד של האירועים. "כל כניסה לקבר יוסף בשכם היא מבצע צבאי. אוטובוסים ממוגנים ירי ליווי של אמבולנסים ואבטחה כבדה של מאות לוחמים תחושת הביטחון שברירית מאוד", מדווחת כתבת ערוץ 20, טל מאיר.

בפעם הקודמת שישראלים נכנסו לקבר יוסף הם נרגמו באבנים. גם הפעם תושבי שכם נערכו לכניסה הצפויה, הבעירו צמיגים ומלאו את הדרך במחסומי אבנים.

הכניסה לקבר יוסף מתקיימת פעם בחודש והוא נמצא תחת שליטה ישראלית מלאה, תל שכם נמצא תחת שליטה פלסטינית והכניסות אליו נדירות ביותר. כאמור, ביום שלישי, התקיים סיור של בית ספר שדה 'שבי שומרון' לקבר יוסף, בערב ט"ו בשבט. הפעם מטרתם העיקרית היא להגיע לתל שכם, המכונה תל בלאטה, שנמצא סמוך מאוד לבתי התושבים.

את הביקור ליוו כל העת הפרות סדר קשות. החיילים הרחיקו את המתפרעים בירי הרתעתי ובירי של גז מדמיע בכמויות גדולות. האוויר היה רווי בגז והגיע למתחם שבו המבקרים הישראלים.

במקביל לסיור בתל בלטה התקיימה תפילה בקבר יוסף לכבוד ט"ו בשבט. בסיומו של סיור טעון מאוד, המבקרים נפרדו מהמקום. "הלוואי שהיינו יכולים ליהנות במקום הזה באור יום מקבלים אותנו באור יום", אומרת אחת המבקרות. "אפילו היינו משלמים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר