"ילד חרדי כבול באזיקים"

חייל חושף: השקרים שמאחורי ההפגנות מול לשכת הגיוס

מידי יום מגיעים קיצוני נטורי קרתא וגורמים חרדים בדלנים נוספים להפגין מול לשכת הגיוס בירושלים. יהונתן גוטליב, חייל דתי המשרת בלשכה, חושף את השקרים שמובילים להפגנות המיותרות (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
"חרד"ק", מול לשכת הגיוס (צילום: יהונתן גוטליב)

גזירת גיוס על תלמידי ישיבות? גיוס בכפייה לבנות סמינרים? כנראה שלא זה ולא זה. מידי יום מגיעים קיצוני נטורי קרתא וגורמים חרדים בדלנים נוספים להפגין מול לשכת הגיוס בירושלים בטענות שונות.

יהונתן גוטליב, חייל דתי המשרת בלשכה, החליט לתעד כיצד מתחילות ההפגנות הללו שמרביתן מהומה על לא מאומה והסריט את הקריאות גנאי שנשמעו לעברו, "חרדק", וכדומה.

בפוסט שפרסם בפייסבוק מתאר גוטליב את השתלשלות ההפגנות מול לשכת גיוס, וכותב כי "לאחר תקופה משמעותית בלשכת גיוס עם הפגנות ועוד כל מיני חוויות - אפשר לראות את מהלך האירועים שגורם להפגנה נגד הגיוס להתחיל. הרי מי שמפגין נגד הגיוס הוא נגד הגיוס עוד הרבה לפני ההפגנה וגם כנראה הרבה אחרי, אז מה מיוחד באותו יום פלוני שבו מחליטים להפגין?".

"מעשה שהיה כך היה", כותב גוטליב, "ללשכת גיוס מגיעים מידי יום בין עשרות ולפעמים אפילו מאות נערים בני 16-17-18 ואפילו יותר בשביל לעשות צו ראשון, קבן, ושאר טיפולים בפרוצדורות של הגיוס. כשמגיע מלש"ב (מועמד לשירות ביטחון) לטפל בכל ענייני הצו 1 שלו - הוא מגיע לרוב בבוקר, יוצא בצהריים ובכל הזמן באמצע אסור לו לצאת כדי שהוא יוכל להשלים את כל התהליך שהוא צריך לעבור.

"יש לפעמים אי הבנות ומלש"ב חרדי מתקשר לאבא שלו ואומר לו שהוא מתעכב ולא מסכימים לו לצאת. האבא, שגם ככה בטוח שבתוך לשכת הגיוס יש מרתפים שבהם אורבים גייסים שמפתים את הבן שלו להתגייס, מתקשר מיד למוקד להצלת בחורים מגזירות הגיוס והם מפיצים הודעה לכל המשועממים".

גוטליב מוסיף ומתאר כי "היום הגיעו כמה עשרות ילדים והתחילו בקריאות ה'געוואלד' המסורתיות. תוך כדי שהם צועקים מגיח מתוך לשכת הגיוס שבאבניק כבד וקורא לכמה מהם לצד שבמקרה בו אני עומד כך ששמעתי את כל השיחה שלהם. השבאבניק אומר לכמה נערים מפגינים שיש בתוך הבניין ילד חרדי כבול באזיקים (!) שלוקחים אותו להתגייס.

"כמובן שזה שקר גמור (וחוץ מזה שבשביל לעצור מלש"ב צריך הרבה יותר מסתם לעצור אותו - זה פרוצדורה שמעורבת בה משטרה צבאית על פי חוקים מאוד ברורים), והשבאבניק כנראה חשב לעצמו שזה מצחיק להסתלבט עליהם. (הוא לא טרח לספר להם שזה שקר).

"אני ניסיתי להגיד להם שהוא משקר להם ושלא יטרחו להקפיץ עוד אנשים, אבל כל אחד מאמין למה שנוח לו להאמין ובאותו רגע מופצת השמועה ומתחילים תוך כמה דקות להתאסף עוד ועוד מפגינים. כמובן שבסוף היום יצא המלשב 'האזוק', אבל ההפגנה המשיכה כי הרי אף אחד לא באמת זכר על מה היא התחילה".

גוטלליב ממשיך ל"סיפור הזוי עוד יותר", כלשונו, וכותב כי "ערב אחד מדווחת אשה למוקד נגד 'גזירות הגיוס' שהיא ראתה 3 בנות שנכנסות ללשכת גיוס ויצאה רק אחת. תוך כמה דקות הגיעו כ-15 מפגינים שאף נשארו לישון לילה ליד שער הלשכה (תאמינו לי שהיה קפוא בירושלים באותו לילה) כדי להשגיח על 'הנערות החטופות'.

"בבוקר, לאחר תפילת שחרית בשטיבל המאולתר מול הלשכה החלו להתאסף עוד ועוד מפגינים עד שבצהריים מספר המפגינים הגיע לכ-400 לפחות. עד שסוף סוף הבינו בצד הציוני של הלשכה על מה ההפגנה הפעם - התירו ל-2 נציגים להכנס ללשכת הגיוס כדי להראות להם שלא נחטפה אף נערה (שוב, מי שקצת היה בצה"ל מבין שזה פשוט לא הגיוני שיקרה דבר כזה שיעצרו מישהו/מישהי וישאירו אותו לילה שלם בלשכה). הנציגים לא מצאו בשום מקום את החטופות אבל כמובן שההפגנה המשיכה והמשיכה".

לסיום, אומר גוטליב כי "אני מקווה שהסיפורים יגיעו למארגני ההפגנות ויגרמו להם קצת יותר לברר את העובדות לפני שמתחילים להפגין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר