מצב נפיץ מול חיזבאללה

חברי הקבינט יתכנסו לדיון מיוחד: "מוכנים למלחמה כוללת"

הקבינט הביטחוני יתכנס ביום שלישי הקרוב לדיון חריג, שלא מן המנין, בו יעלו על השולחן כל האפשרויות הצבאיות העומדות בפני מערכת הביטחון לנוכח התעצמות ארגון חיזבאללה (ביטחון)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
ראש הממשלה נתניהו והרמטכ"ל איזנקוט (צילום ארכיון: Haim Zach / GPO)

על רקע המתיחות בצפון והאיומים האחרונים מצד גורמים רשמיים בישראל נגד חיזבאללה ולבנון, יקיים הקבינט הביטחוני בשבוע הבא דיון מיוחד בסוגיית האיום האיראני בצפון, במרכזו תידון הקמת מפעלי הטילים המדויקים בלבנון.

לפי הפרסום ב'כאן', שציטט שר החבר בקבינט, "ישראל עושה מה שאפשר כדי לבלום את הפעילות האיראנית, כרגע באמצעים רכים. מניסיוננו - זה עובד".

בערוץ הטלוויזיה הממלכתי הרוסי דווח הערב, כי שר הביטחון אביגדור ליברמן התבטא לאחרונה במלים הבאות: "תל אביב מוכנה למלחמה כוללת עם כניסה קרקעית ללבנון, במקרה של עימות צבאי עם ביירות. אנו חייבים להיות מוכנים גם לתמרון קרקעי גם כן, גם אם כלל לא נאלץ להפעיל את האופציה הזו".

יצוין, כי עוד לפני הדיון המיוחד שצפוי ליום שלישי הבא, יגיע הרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט אל ישיבת הממשלה ביום ראשון כדי לסקור בפני השרים את הערכת המצב הצבאית ואת ההתפתחויות האחרונות באזורנו.

השבוע הוא אמר, בנאום בטקס לציון 21 שנים ל'אסון המסוקים': "אנו יודעים כי מבעד לשקט ממתינים אתגרים רבים. ארגון הטרור חיזבאללה מפר את החלטות מועצת הביטחון של האו"ם, שומר על נוכחות צבאית באזור, מחזיק במערכות נשק ומתעצם ביכולותיו הצבאיות".

"אני משוכנע בעליונות הצבאית שלנו, באיכות המפקדים והלוחמים וביכולתם להשיג ניצחון בעת מלחמה ולקבוע תוצאה גבוהה וכואבת לאויב. מול האיומים - פועל צה"ל יום וליל להבטיח את המוכנות ואת ההרתעה", הוסיף איזנקוט.

נאום האזהרה של הרמטכ"ל, השבוע (אביהו שפירא, ynet, תמונה: FLASH90)

כפי שפורסם, במערכת הביטחון ובדרגים המדיניים הגבוהים בישראל מתקרבת ההחלטה להגיב ביד קשה על הקמת מפעל טילים קטלניים על אדמת לבנון, בידי איראן.

תקיפה שכזו צפויה כמובן 'להדליק' את הגזרה הצפונית, כשלכל ברור כי במערכה צבאית נוספת מול חיזבאללה לא אזור הצפון בלבד יספוג ירי טילים בלתי פוסק, אלא אף שאר אזורי ישראל יהיו חשופים לעשרות אלפי הרקטות של ארגון הטרור, חלקן מדויקות בהרבה מאלו שידעה ישראל ב'מלחמת לבנון השנייה'.

כחלק מההיערכות הישראלית, בניסיון למנוע הסלמה מיותרת שתגבה חיי אדם רבים, פרסם כזכור לפני מספר ימים דובר צה"ל תא"ל רונן מנליס מאמר חריג וארוך בכלי התקשורת הערביים - כולל של האופוזיציה בלבנון - בו הוא התריע מפני התנהלות חיזבאללה ואיראן.

בתגובה לכך הודיע חיזבאללה כי יכולותיו הצבאיות הנוכחיות כוללות אפשרות "להשמיד את צה"ל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר