"גרירת רגליים"

גורם ביטחוני: "עזה קורסת, המצב מחמיר"

גורם ביטחוני בכיר מעריך: "עזה קורסת, המצב בשטח הולך ומחמיר" ומעלה את הסיכוי לעימות צבאי. לראשונה נשקלת האפשרות שישראל תזרים בעצמה מזון ותרופות - לעזה (צבא)

יוני גבאי | כיכר השבת |
הפגנות ברצועת עזה (צילום מסך: מתוך טוויטר)

גורם ביטחוני בכיר מעריך: "עזה קורסת, המצב בשטח הולך ומחמיר", וזה כשברקע תקיפה נוספת של צה"ל בעזה, הערכת מצב חמורה במיוחד שהונחה על שולחנו של רה"מ בנושא המצב בעזה.

על פי הדיווח של הפרשנית דנה ויס בחברת החדשות, הערכת המצב מצביעה על הידרדרות דרמטית במצב ברצועה, שנמצאת בקריסה כלכלית והומניטרית, עד כדי כך שלראשונה נשקלת ברצינות האפשרות שישראל תזרים בעצמה מזון ותרופות - ישירות לעזה.

לפי גורמים ביטחוניים המעורים במצב בעזה, המצב ברצועה הולך ומחמיר ומעלה מאד את הסיכוי לעימות צבאי, זאת למרות שלחמאס אין אינטרס לפתוח בסבב נוסף. במקביל מותחים שרים בקבינט ביקורת קשה על מה שהם מכנים "גרירת רגליים" בטיפול באיום שמתפתח בדרום.

בסוף חודש דצמבר דווח בחדשות 2 כי במהלך ישיבת הקבינט התריע צה"ל מפני תסריט כזה בדרום, אז הוטל על ראש המועצה לביטחון לאומי להביא הצעות לשיפור המצב בתוך שלושה שבועות. מאז חלפו חמישה שבועות - הדוח טרם הוגש ולא התקיים דיון מסודר בקבינט למרות שהמצב בשטח הולך ומחמיר.

בתגובה אומר גורם מדיני: "המצב ברצועת עזה הוא תולדה של המתיחות בין הרשות הפלסטינית לחמאס שלא מעבירה כספים. ישראל איננה צד לסכסוך הזה. ישראל נקטה מאמצים להביא לכך שהמתיחות הזו תשפיע כמה שפחות במישור ההומניטארי והסירה חסמים שהיו בצד הישראלי כדי להקל בתחום האנרגיה ובהכנסת חומרי גלם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר