סערה בארה"ב: יועץ טראמפ היה סוכן רוסי

פרשת 'רוסיה גייט' ממשיכה להסעיר את ארה"ב כשהפעם מדובר במאבק בין טראמפ שחשף כי ה-FBI התנהלו בצורה לא חוקית במעקב אחר יועצו, שנחשד בהיותו סוכן רוסי (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
טראמפ תוקף: "אין קונניה" (צילום: הבית הלבן)

הסערה בארה"ב סביב הקשר הרוסי לבחירות ממשיכה, זאת לאחר שבסוף השבוע התפרסמו מסמכים לפיהם פעלו בבולשת האמריקאית בצורה לא חוקית כדי להשיג מעקב על יועצו לשעבר של טראמפ במהלך הקמפיין.

ג'רולד נדלר, חבר בכיר בוועדת החוקה של בית הנבחרים מטעם המפלגה הדמוקרטית, חיבר מסמך תשובה למזכר שמעורר סערה ב-FBI, בו הוא טוען ומאשים, כי קרטר פייג', ששימש כיועץ לענייני חוץ בקמפיין של דונלד טראמפ לנשיאות, שימש במקביל כסוכן רוסי.

נדלר טוען, כי ראה את המסמכים, שעליהם התבסס המזכר שפרסם דיוויד נונייז הרפובליקני ושטראמפ הסיר את סיווגו כסודי והתיר בעצם לפרסם אותו, אשר קבע כי ה-FBI הפר נהלים בחקירת המעורבות הרוסית בבחירות לנשיאות ושהצווים למעקב נגד פייג' הושגו באופן לא חוקי.

לפי המזכר הרפובליקני, הצווים הושגו בעקבות מידע שהעביר סוכן בריטי לשעבר בשם כריסטופר סטיל, שלפי הרפובליקנים החזיק בקשרים עם המפלגה הדמוקרטית. אלא שנדלר מציין במסמך התגובה, כי לבולשת הפדרלית לא היו מספיק ראיות כדי להשיג את הצווים ולכן פנו לסטיל, שהחזיק גם בקשרים עם סוכנים רוסים ויכול היה לסייע. "לא היה שום קשר פוליטי לעניין", ציין נדלר.

"קרטר פייג' היה סוכן של מדינה זרה אם לא יותר מזה", נכתב במסמך התשובה הדמוקרטי. "משרד המשפטים חשב כך, שופט פדרלי הסכים והיה קונצנזוס מוחלט שנתמך בעובדות ובראיות. הממשלה הרוסית ניהלה קמפיין מקיף כדי לפגוע בטוהר הבחירות. ל-FBI יש מחויבות לבדוק את הדברים".

חבר בית הנבחרים הבכיר ממשיך לכתוב: "שום דבר לגבי המימון שקיבל סטיל או דעותיו על טראמפ יכולים להעיד על אמינותו בנוגע לעבודתו. המזכר הרפובליקני לא נותן לנו שום סיבה לערער על החלטות בית המשפט או לפקפק בכך שפייג' פעל בשירות רוסיה עוד על רקע העובדה שהצהיר בעצמו כי היה בקשר עם גורמים רוסיים. סטיל הוא מומחה עולמי בפשע המאורגן ברוסיה ועבודתו הייתה לחשוף את הדברים", טען נדלר.

בינתיים, הנשיא טראמפ המשיך לתקוף את הטענות נגדו לאחר שאתמול כבר צייץ כי המזכר הרפובליקני שאת סיווגו הסיר "מנקה" אותו לחלוטין מכל חשד. "מספרים מעולים בנתוני תעסוקה אחרי כל כך הרבה שנים, משכורות בעלייה ואף אחד לא מדבר על זה. מדברים רק על רוסיה, רוסיה, רוסיה. אחרי שנה של חיפושים, הוכח שאין שום קנוניה", צייץ טראמפ במהלך הלילה.

הנשיא האמריקני אף צייץ ציטוט מתוך העיתון "וול סטריט ג'ורנל": "ה-FBI הפך לכלי אנטי-טראמפ עבור השחקנים הפוליטים. זה בלתי מתקבל על הדעת שדבר כזה מתרחש בדמוקרטיה. הבולשת לא הייתה כנה עם הקונגרס והסתירה את העובדות מהחוקרים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר