פרשת התעשייה האווירית

המשטרה ממליצה להעמיד לדין את השר חיים כץ

המשטרה המליצה להגיש כתב אישום כנגד השר חיים כץ ובנו בחשד להפעלת לחץ על עובדי התעשייה האווירית להתפקד לליכוד, בעת שכץ היה יו"ר וועד העובדים במקום (משטרה)

קובי רוזן | כיכר השבת |
השר חיים כץ (צילום: אלכס קולומויסקי, פלאש 90)

המשטרה המליצה היום (ראשון) להעמיד לדין את שר העבודה והרווחה חיים כץ (הליכוד) ובנו. לדברי המשטרה: ממצאי החקירה והראיות שנאספו מצביעים על דפוס פעולה שיטתי ומתוכנן של חלק מהמעורבים אשר פעלו על מנת לקדם תועלת אישית.

על פי חשד המשטרה, השר כץ ואחרים, ביניהם בכירי ועד העובדים בתעשייה האווירית, פעלו בקרב עובדי החברה לתועלתם האישית. בתמורה לסיוע מצד מספר חברי וועד, סיפק השר תפקידים נושאי שכר, מחוץ ובתוך התעשייה האווירית.

כמו כן, כץ חשוד שפעל בניגוד להנחיית היועץ המשפטי לממשלה כאשר פעל למינוי יו"ר דירקטוריון והתערב בעניינים פנימיים הקשורים להתארגנות העובדים בתעשייה האווירית.

במשטרה מוסיפים כי מהחקירה עולה שהשר כץ ניצל לתועלתו האישית משאבים ועובדים של התעשייה האווירית בשווי אלפי שקלים וזאת חרף היותו נבחר ציבור.

מהמשטרה נמסר כי: "עם סיום החקירה סבורה היחידה החוקרת כי נתגבשה תשתית ראייתית לכאורה, כנגד שר העבודה והרווחה חיים כץ, יו"ר וועד העובדים אהוד נוף, אלי כהן, חברי ועד נוספים וכן אמל אסעד (תא"ל במיל') כל אחד על פי חלקו, לביסוס החשד למעורבות בעבירות מתחום טוהר המידות וכן עבירות נוספות".

שר העבודה והרווחה חיים כץ בתגובה להמלצת המשטרה: "לא ציפיתי אחרת מהמשטרה, כי ברור שהם אינם יכולים להודות שהמשאבים העצומים שהם השקיעו בחקירה ההזויה הזו היו לשווא. כל מי שעיניו בראשו ויודע על מה החקירה, מבין שאין בה דבר ואין שמץ של בסיס לטענות ההזויות. ברור לי שיש בפרקליטות ובמערכת שכל ישר והגיון, ושיוחלט שלא להעמיד אותי לדין בעניין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר