זריקת הילדים לרחוב בירושלים

תושבי רמות ב' בכינוס חירום: נעתור לביהמ"ש נגד העירייה

בכינוס חירום שנערך בשכונת רמות ב' בהשתתפות הנציגות החרדית הבכירה בעיריית ירושלים הוחלט להחריף את המאבק ולפנות לבית המשפט נגד זריקת ילדי הגנים - בהתייעצות עם גדולי ישראל (ארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
התושבים בכינוס החירום (באדיבות המצלם)

בשכונת רמות ב' בירושלים נערך אמש (מוצאי שבת) כינוס חירום בין הנציגות החרדית בעיריית ירושלים לראשי הקהילה החרדית, וראשי רשת "עזר לחינוך", במהלכו הוחלט להחריף את המאבק ולפנות לבית המשפט נגד ההחלטה לזרוק את ילדי הרשת לרחוב.

כפי שדווח בהרחבה ב"כיכר השבת", בשבוע שעבר התקבלה החלטה בוועדה לתכנון ובניה בעיריית ירושלים לזרוק את ילדי הגן השוהים בווילת מגורים לרחוב, לאחר שחברי הועדה לא אישרו שימוש חורג במקום הלימודים הקיים.

עד כה שכנו הילדים בווילה שאותה שכרה הנהלת הרשת בשל מצוקת מבנים למוסדות עבור הציבור החרדי בשכונה. כעת, לאחר שהוגשו קרוב ל-200 התנגדויות מתושבים חילונים נגד השימוש בווילה לצורך גן ילדים, דנה הוועדה לתכנון ובניה בעיריית ירושלים בבקשה לאשר שימוש חורג בוילה לצורך המשך לימוד הילדים במבנה. אך בשל רוב חילוני/דתי, נדחתה ההצבעה על היתר שימוש חורג במבנה.

בכנס שנערך אמש בשכונת רמות ב' בהשתתפות הנציגות החרדית הבכירה בעיריית ירושלים, התקבלה ההחלטה, כאמור, להחריף את המאבק בעיריית ירושלים בכל האמצעים האפשריים ולהתיר לילדים להמשיך ללמוד במבנים העראיים עד למציאת פתרון קבע.

בכנס נטלו חלק סגר"ע ירושלים יוסי דייטש, וחברי מועצת העיר אליעזר ראוכברגר, ישראל קלרמן, יוחנן ויצמן ושלמה רוזנשטיין ומנהל סניף 'דגל התורה' בירושלים איציק ברנר.

בשיחה עם 'כיכר השבת' אומר איציק ברנר, תושב השכונה ומי שנחלץ להצלת הת"ת, כי "העירייה הביאה אותנו למצב שלא נשארו הרבה ברירות אלא ללכת לבית המשפט ולעתור נגד ההחלטה. עתירה שכזו, תיעשה לאחר התייעצות עם גדולי ישראל".

ברנר מוסיף: "אנחנו הולכים על כל הקופה, בשל התחושה שאין מנוס מפינוי הילדים לרחוב. זה לא מוסד פרטי, גני הילדים הם תחת מוסדות המוכש"ר ועל כן העירייה מחויבת במציאת פתרון עבורם".

חבר מועצת העיר יוחנן ויצמן שנכח בכינוס אמר ל'כיכר השבת': "יצאתי נסער מהכנס. מה שהולך שם זה סדום ועמורה, אברכים מסכנים שכרו וילה למקום לימודים לילדים קטנים וזורקים אותם משם בעוד יש מבנים ריקים בשכונה, אם לא נהפוך שולחנות שום דבר לא יזוז. ניאבק ברמה המשפטית ונגיש ערר על ההחלטה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר