"הקואליציה חזקה"

נתניהו על 'חוק הגיוס' החדש: "נעבור את זה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בפורום ראשי הקואליציה לחוק הגיוס החדש ואמר כי "הקואליציה הזאת חזקה, גם את הנושא הזה נעבור בהידברות ובשיתוף פעולה" (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
נתניהו וח"כים חרדים (צילום: הדס פרוש / Flash90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בצהריים (ראשון) לחוק הרגיש ביותר של הקואליציה: חוק הגיוס, אותו מבקשים החרדים להעביר עוד במושב הנוכחי.

בפורום ראשי הקואליציה אמר נתניהו לראשי המפלגות: "הקואליציה הזאת חזקה, היא עברה מהמורות רבות וגם את הנושא הזה נעבור בהידברות ובשיתוף פעולה".

יצוין כי במפלגות החרדיות חוששים מתגובתו של שר הביטחון אביגדור ליברמן וישנו חשש שברגע האחרון הוא ינסה להפיל את החוק בכדי לזכות בקולות יש עתיד ואולי אף להפיל את הממשלה בעת הבאת החוק לישורת האחרונה.

כפי שדווח בסוף השבוע באתר 'וואלה', מטיות חוק הגיוס החדש עולה כי בבסיס החוק תהיה הכרה בלימוד התורה כ"ערך יסוד". על פי טיוטת הצעת החוק: "לימוד התורה הוא ערך יסוד במורשת העם היהודי", עוד נכתב כי "מדינת ישראל כמדינה יהודית רואה חשיבות עליונה בעידוד לימוד התורה ולומדי התורה", כך שמי שלומד תורה יושווה למי שמשרת בצבא, ובכך יקבל פטור מגיוס.

על פי הצעת החוק: "יראו במי שקיבלו על עצמם להתמסר לתלמוד תורה למשך תקופה ארוכה כמי שמשרתים את העם היהודי, ותוכר זכותם לדחיית חובות אחרים ובהם שירות ביטחוני או לאומי. הזכות תובטח בחוק או מכוחו".

בהסבר להצעת החוק נכתב כי "מעבר לעובדה שערכים אלה היו ראויים לעיגון בכל מקרה, הבהרה זו נועדה גם לתת מענה לסוגיה שאותה ביקש בית המשפט העליון מהכנסת להסדיר. חוק היסוד נועד גם על מנת להבהיר את עמדתה של הכנסת, המעגנת בחוק יסוד את מדיניותן של כל ממשלות ישראל, ולפיה לאור מרכזיותו של ערך לימוד התורה וחשיבותו כשירות לעם היהודי - מי שמבקש להקדיש את עצמו ללימוד תורה לתקופה ממושכת יקבל דחייה מחובת שירות הביטחון המוטלת עליו".

עוד נכתב בטיוטת הצעת החוק: "כבר מערש הולדתו של העם היהודי היה לימוד התורה אבן היסוד לקיומה של האומה. אפילו בעתות משבר וחורבן היה לימוד התורה מפלט ומקלט לאומה". עוד נכתב כי "מאז ומעולם היו ברורים ערכם וחשיבותם של לימוד התורה ולומדי התורה. חוק היסוד מציע לעגן כראוי בחוק יסוד את החשיבות הרבה והערך הגדול שרואה המדינה בלימוד תורה ואת רצונה לעודד לימוד תורה חוצה מגזרים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר