העיר שידעה קרבות מתאחדת

ערד: חסידי גור יפגינו עם התושבים החילונים נגד הממשלה

העיר שידעה קרבות מתאחדת למאבק משותף: חסידי גור וחילונים בערד יצאו להפגנה משותפת נגד הקמת מכרה פוספטים בסמוך לערד, דבר אשר עלול לסכן את חיי התושבים • פרסום ראשון (חדשות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
נציג גור יצחק וייס וחבר המועצה מנו ביטמן בתחנת המשטרה (באדיבות המצלם)

פרסום ראשון: חסידי גור בעיר ערד יצאו להפגנה משותפת עם המגזר הכללי והחילוני בעיר נגד הקמת מכרה פוספטים בסמוך לערד, דבר אשר עלול לסכן את חיי התושבים, כך נודע ל"כיכר השבת".

הדיון שמתקיים כבר שנים ארוכות ומעורר מחלוקת בין משרדי הממשלה באשר להקמת המכרה צפוי להגיע להחלטת ממשלה ביום ראשון הקרוב, בשל כך יוצאים התושבים החרדים והחילונים למלחמה משותפת בניסיון להשפיע על החלטת הממשלה. מי שמוביל בין היתר את ההתנגדות הוא סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, המשתייך לחסידות גור לה מאות משפחות בערד.

לפני כשבועיים אישר קבינט הדיור את הקמת המכרה בניגוד לדעתו של סגן השר ליצמן. מאחר ורק שר יכול לערער על החלטת הקבינט, חתם ראש הממשלה בנימין נתניהו על הערעור נגד ההחלטה, וביום ראשון הקרוב צפוי קבינט הדיור לדון בערעור.

הבקשה להפגנה

לדברי ליצמן, "נציגי משרד הבריאות מתנגדים באופן נחרץ לתוכנית, כדי להגן על בריאות כלל התושבים באזור. ישראל לא יכולה להתעלם מהעמדות המקצועיות בנוגע לסכנות לבריאות הציבור".

כעת אנו חושפים ב'כיכר השבת' כי דווקא העיר שידעה קרבות רבים בין חרדים לחילונים מתאחדת במאבק לשלומם של חיי התושבים. נציג גור בעיריית ערד יצחק וייס הגיע היום (ראשון) לתחנת המשטרה בערד יחד עם חבר מועצת העיר מנו ביטמן על מנת לקבל אישור להפגנה שתיערך ביום חמישי הקרוב. המשטרה אישרה את קיום ההפגנה עליה אף חתם מנכ"ל עיריית ערד.

יצוין כי סגן השר ליצמן המלווה את חסידי גור בכל מאבקיהם בעיר ערד לא יכול להשתתף בעצמו בהפגנה שמשמעותה הפגנה נגד הממשלה, אך לדברי בכירים במשרד הבריאות ליצמן נותן גיבוי שבשתיקה להפגנה.

חתימת נתניהו על הערעור

החשש העיקרי של התושבים ושל משרד הבריאות הוא מגידול בתחלואה במחלות נשימה וריאות. על פי דו"ח של מומחה אמריקאי ששכר משרד הבריאות לפני שנתיים, הכרייה עשויה להוביל לעלייה של נפטר אחד בשנה לאורך שמונה עד תשע שנים.

פרופסור איתמר גרוטו, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, אמר כי "מומחה בינלאומי, שאינו תלוי, שבחן את הפרויקט אף הוא, כתב בחוות דעתו כי על פי נתוני המשרד להגנת הסביבה, צפויה עלייה בזיהום האוויר החלקיקי ביישובים הסמוכים, שמשמעותו סיכון לתוספת תמותה ותחלואה בקרב התושבים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר