"משוועים למעט יחס"

'הפלס' נגד הסיורים שעורכים עוזרי הח"כים החרדים

יוזמתם של עוזרי חברי הכנסת החרדים לערוך סיורים בבני ברק עבור ח"כים ממפלגות שאינן דתיות כדי לקרבן, זוכה למתקפה בבטאון 'הפלג הירושלמי'. והעוזרים? מגיבים בגיחוך (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
חה"כ סתיו שפיר בסיור בבני ברק (באדיבות המצלם)

במהלך סוף השבוע בחר 'הפלס', בטאון 'הפלג הירושלמי', לתקוף בחריפות את ההסדר של סגן השר מאיר פרוש ומנהלי הישיבות בעניין "מוסדות הפטור", היוזמה לחוק יסוד שייחשב את לימוד התורה כשירות למדינת ישראל כתגובה לחוק הגיוס שנפסל ועוד נושאים שונים.

אולם נדמה כי לשיא הגיע 'הפלס' כאשר בחר לתקוף את יוזמתם של עוזרי חברי הכנסת החרדים לערוך סיורים עבור חברי כנסת ממפלגות שאינן דתיות במטרה לקרב אותם לשיח החרדי שיסייעו ללומדי התורה.

עיתון 'הפלס' מתייחס לירידה הדרמטית בסקרים של יו"ר 'המחנה הציוני' אבי גבאי וכותב כי לא הצליח לשכנע את הימנים בכנות עמדותיו המדיניות הניציות יחסית.

בשלב זה בוחרים ב'פלג הירושלמי' לעקוץ את הסיורים בבני ברק וכותבים כי "טוב, אולי שיעשה (גבאי. י"כ) סיבוב מאפיות באתר הטיולים החדש המתויר ביותר בסמטאות בני ברק, בין רחובות ברסלב ומאפיית ויז'ניץ למאורות ומסבאות ליל שישי בפאתי מערב.

"עוזרי חברי הכנסת משוועים למעט יחס שאולי יפיג את הנחיתות העמוקה, ומארגנים בכל שבוע שני קבוצות תיור ברחובות בני ברק, משל היתה גן סוציולוגי שמור. יש כאלו שזה עזר להם, גבאי מוזמן גם הוא לנסות".

בסביבת חברי הכנסת של דגל התורה, כלפיהם לכאורה הדברים מכוונים, מתייחסים בגיחוך לביקורת ומזכירים כי לא מעט מהמליונים שעוברים עבור תלמידי הישיבות מקורן בסיורים ובקיום קשרים הדוקים תוך הסברה נכונה של צרכי הציבור החרדי.

"כנראה שיש כאלו שחושבים שהפגנות, התפרעויות וחסימת כבישים וחילול השם עוזרות אבל גדולי ישראל סבורים אחרת והמציאות מוכיחה מי צודק", הם מוסיפים בסיפוק.

גורמים ביהדות התורה מציינים כי בעבר היה זה 'יתד נאמן' בעריכתו של נתי גרוסמן, עורך 'הפלס' כיום, שבחר לתקוף את סיורי העיתונאים שקיימה לשכתו של יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני בישיבת פוניבז' במטרה לסייע לציבור החרדי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר