זיכרון ומצב רוח

כסף לא קונה אושר? כורכום - דווקא כן

הוא מריח ואף נראה למרחוק, וכעת מתברר כי לצד סגולותיו הקולנריות יש לכורכום לא מעט סגולות בריאותיות • במידה ותאהבו, יתכן ומצאנו עבורכם את המתכון ל... אושר (בריאות)

כורכום (צילום: שאטרסטוק)

התבלין העז הזה שנפוץ במטבח הישראלי כמשפר טעמים לתבשילים שונים ידוע גם כצמח המשופע בלא מעט סגולות רפואיות, ועל פי מחקר חדש יש לו גם השפעה ישירה לרמת האושר שלכם.

כתב העת המדעי American Journal of Geriatric Psychiatry, פרסם את המחקר המפתיע שטוען כי לכורכומין, שהוא מרכיב בכורכום והאחראי על צבעו הייחודי - ישנה יכולת לשפר את הזיכרון ולעזור לכם להיות מאושרים יותר.

בזכות הכורכומין, שמחקרים הראו כי הוא בעל תכונות אנטי-דלקתיות ונוגדות חמצון – כורכום נחשב לאחד המרכיבים הבריאים שיש לנו במטבח.

המחקר החדש התפרס על פני 18 חודשים והשתתפו בו אנשים בין הגילאים 51-84. לפי המחקר, אותם אלו שנטלו תוסף כורכומין מדי יום ראו שיפור בזיכרון, ביכולת הקשב ובמצב הרוח שלהם. מנהל צוות המחקר מאוני' קליפורניה ד"ר גרי סמול אמר כי "לא ידוע לנו כיצד בדיוק הכורכומין פועל, אך אנו משערים כי יתרונותיו קשורים ליכולתו להפחית היווצרות של דלקת במוח, שקשורה לאלצהיימר ולדיכאון קליני".

המחקר נעשה עם קבוצת ביקורת שלא ידעו על כך, ובנוסף, עברו מבחנים קוגניטיביים כל שישה חודשים ועברו בדיקות דם שבדקו את רמת הכורכומין בגופם. על פי תוצאות המחקר, משתתפים שנטלו כורכומין ראו שיפור של 28 אחוז בזיכרון שלהם, במהלך 18 החודשים של המחקר. היו שיפורים קלים גם במצב הרוח של המשתתפים וסריקות מוח הראו סימנים מופחתים לעמילואיד וטאו, שני חלבונים חריגים שקשורים למחלת האלצהיימר. ארבעה משתתפים שנטלו כורכומין ושני משתתפים שנטלו פלצבו סבלו מתופעות לוואי שכללו כאבי בטן ובחילות.

במחקר הבא מתכננים החוקרים לבצע מחקר נוסף שיכלול יותר משתתפים, וביניהם אף אנשים הסובלים מדיכאון קל – במטרה לבחון את האפשרות כי כורכומין יכול לתפקד כנוגד דיכאון. מחקר גדול יותר יאפשר גם לבחון לעומק האם השיפור בזיכרון משתנה לפי סיכון גנטי לאלצהיימר, גיל או בעיות קוגניטיביות. על פי ד"ר סמול, המחקר מראה שנטילת תוסף כורכומין "מספקת יתרונות קוגניטיביים משמעותיים במהלך השנים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר