"חרדים מסריחים, לכו להתגייס"

עם כלבים וקללות: כך התעללו הפרחחים בנערות החרדיות

ילדים ונערות חרדיות בבית שמש, סופגים בשבתות האחרונות התעללות קשה הכוללת שיסוי כלבים, הפחדות מכוונות ואיומים בוטים, מצד נערים המתגוררים לא רחוק מהם (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
תיעוד אחת הרדיפות אחר נערה חרדית ואחיה הקטנים (מצלמת אבטחה)

בשבתות האחרונות חווים תושבי נחלה ומנוחה, השכונה החרדית הוותיקה בבית שמש, סיוט של ממש אותו גורמת להם חבורה של נערים חילונים מהמושב זנוח הסמוך, אך התנהלות חכמה תוך תיאום פעולה עם המשטרה צפויה לשים לזה סוף.

מדובר בכמה צעירים, קטינים, שנכנסים בכוונה לרחובות חזון איש, שפת אמת והאזור, ו"שואבים את סיפוקם" - כהגדרת אחד התושבים - משיסוי הכלבים שברשותם בבחורות וילדים חרדים, הנמלטים מהם בצווחות אימה.

כבר לפני שלושה שבועות הגישו כמה מהתושבים תלונה מפורטת בתחנת המשטרה המקומית, אך האירועים שהתרחשו במהלך השבת האחרונה (אתמול) הביאו לשיא את סבל החרדים בשכונה.

וכך מתאר ל"כיכר השבת" אחד מהם: "הם רצו עם מקלות, צעקו שמי שיתקרב אליהם הם יהרגו אותו, ניבלו את הפה בקללות ונהנו בעיקר להטיח שוב ושוב 'חרדים מסריחים', 'לכו להתגייס' וכדומה".

חרדי שננשך על ידי כלב. אילוסטרציה (באדיבות המצלם)

בחור מישיבה סמוכה מוסיף, כשהאימה עדיין ניכרת על פניו: "פתאום הם נכנסו לחצר של הישיבה ורדפו אחרינו עם הכלבים שלהם. זה היה ממש מפחיד", הוא אומר בקול רועד. לאחר מכן הוא מוסיף, כי לא היתה שום היכרות מוקדמת בין הנערים לתושבים החרדים, כך שלא מדובר ב'סגירת חשבון' או משהו דומה. "זה נטו התעללות לשמה", הוא מדגיש.

בשלב מסוים, לאחר כשעה וחצי של שוטטות מתגרה ומסוכנת, התקהלו כמה וכמה תושבים סביב הנערים, ואלו שלפו מכיסם גז פלפל, התיזו על החרדים ונמלטו, תוך שהם מזעיקים למקום את המשטרה.

מה שהם לא תיארו לעצמם, הוא את העובדה שהמשטרה כאמור כבר היתה מודעת למעשיהם - ומיהו האשם מבין "שני הצדדים" - ובשל כך הם היו אלו שעוכבו לחקירה, ולא החרדים נגדם הם תכננו להתלונן שכביכול תקפו אותם.

עם צאת השבת, כך נודע ל"כיכר השבת", ניגשו שוב החרדים שהתלוננו אל תחנת המשטרה, אך הפעם היה בידם שלל חיוני: סרטונים אותם הם אספו ממצלמות אבטחה באזור, בהם נראים הנערים בבירור בהתנהגותם הנפשעת.

יצויין, כי התושבים החרדים שהגיעו במוצאי שבת להתלונן, הותקפו מילולית על ידי אחת מאמהות הנערים במלים קשות. "צריך להרוג את כולכם", "בשביל מה בכלל יש חרדים בעולם", "כל חרדי שיגיע למושב זנוח אני ידאג שהוא לא ייצא משם חי" - היו רק חלק מהם.

לתלונת החרדים המותקפים צורפו פרטי הנערים ומקומות מגוריהם, כשהחוקרים אף שומעים מהם שמעשי הבריונות הללו לא יוכלו להימשך. ואכן, הנערים הפרחחים קיבלו צווי הרחקה משטרתיים מהעיר בית שמש למשך 15 יום, ובהמשך צפויה הגשת כתב אישום נגדם - בעקבות התיעוד המפליל שחלקו מתפרסם כעת ב"כיכר השבת" לראשונה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר