במינוס שלושים מעלות: שרד חמישה ימים ביער מושלג

צעיר בשנות השלושים לחייו איבד את דרכו ביער מושלג וקפוא, והצליח לשרוד בזכות מצית שהיתה ברשותו, איתה המיס את הקרח והרחיק חיות טורפות (מעניין)

(צילום: שאטרסטוק)

אנדריי אונפרייב, חוטב עצים בן 31, איבד את דרכו ביער, וחולץ לאחר כחמישה ימים בהם שהה במינוס 30 מעלות, ושרד בזכות המצית שהייתה ברשותו.

אנדריי סיפר כי במהלך יום עבודה ביער הוא התרחק מחבריו שחיפשו אותו וכשראו שאינם מצליחים למוצאו הזעיקו את שירותי החירום. "ראיתי עקבות אבל בלי מסלול מוגדר", אמר אנדריי כשתיאר את הניסיונות שלו למצוא את הדרך חזרה. "היער היה כמו תל נמלים. המון מסלולים, אבל כל אחד לקח הוביל אותי רק להצטלבות הדרכים הבאה. זה היה מבוך שלא נגמר. לפעמים הייתי חייב ללכת בשלג שהגיע עד המותניים".

אונפרייב סיפר כי הדבר היחיד שהיה ברשותו היה מצת בו הוא השתמש כדי להרחיק ממנו את הזאבים. "היה לי רק מצית בכיס. אני זוכר איך יצאנו לקמפינג כשהייתי ילד. הדלקתי אש והוספתי ענף אחרי ענף", צוטט

ל"דיילי מייל" הבריטי אמר אנדריי כי בימים הארוכים ביער הוא אכל שלג ומחטי אורן, ובעזרת המצית הוא חימם את השלג כדי שיוכל לשתות. "ניסיתי לא לישון ולהמשיך ללכת מסביב לאש. האש הצילה את החיים שלי", הוא אמר. "הימים האלה הרגישו כמו יום אחד שלא נגמר".

צוות החילוץ שמצא את אנדריי ראה אותו תשוש, רעב ומיובש. "יצאתי מדעתי. כשמצאו אותי שכבתי על השלג בלי הכובע והמעיל. פשוט חיבקתי את עצמי. אז אני זוכר במעומעם שאנשים היו מסביבי, ושהייתי בג'יפ, והחזקתי תרמוס עם תה. אז הרופאים, האמבולנס, והדרך לבית החולים", הוא נזכר.

אחד מהמחלצים סיפר על הנס שקרה לאנדריי "כשאדם על ערש דווי לקראת מוות מקור הוא מקבל תחושת שווא שחם לו אם הוא זורק את הבגדים כפי שהוא עשה זה אומר שהוא עלול היה למות תוך שעה או שעתיים". אלא שבאופן מדהים, הרופאים מצאו את אנדריי עם כוויית קור אחת בלבד, וללא דלקת ריאות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר