תלמידות ליד תחנת דלק

המבחן הבא של מאיר תורג'מן: בית ספר לבנות בצומת פת

לאחר שכשל במבחן מול 'יהדות התורה' בהתנגדותו לשימוש חורג לגני ילדים, כעת מונחת לפתחו של מאיר תורג'מן בקשה לשימוש חורג במבנה בצומת פת עבור בית ספר של רשת החינוך של ש"ס (ארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
בית הספר ומאיר תורג'מן (צילום: גוגל מפות, יח"צ)

שבוע לאחר הסערה בספרא, בהתנגדות הוועדה לתכנון ובניה לשימוש חורג של גני הילדים בשכונת רמות ב', המבחן הבא של יו"ר הוועדה, סגן ראש העיר, מאיר תורג'מן יהיה ביום רביעי הקרוב, רק שכעת לאחר שכשל במבחן מול אנשי 'יהדות התורה', המבחן של יו"ר הועדה יהיה מול אנשי ש"ס.

המדובר הוא בבית הספר בית יעקב 'יראת השם' שעל ידי 'מעיין החינוך התורני' של ש"ס בו לומדות כ-200 תלמידות, השוכן בצומת פת מתחילת שנת הלימודים בשל מצוקת מקומות לימוד במגזר החרדי.

בית הספר שוכן בצמידות לתחנת דלק, המבנה עצמו שימש בעבר כמרכזיית טלפונים של בזק ועד היום ניצבים אנטנות ישנות מעל המבנה. טענות קשות הועלו מצד התושבים נגד מיקומו של בית הספר ושהות ילדות קטנות לצד תחנת דלק ואנטנות הפולטות קרינה וגורמות לסכנת חיים.

ביום רביעי הקרוב, לצד בעיות הבטיחות שיועלו על שולחן הוועדה לתכנון ובניה, תובא בקשת הנציגות החרדית לאשר שימוש חורג במבנה בשל מצוקת מקום לימודים לחינוך החרדי בירושלים.

בשלב זה לא ברור כיצד ינהג יו"ר הוועדה מאיר תורג'מן, האם יעדיף לאשר שימוש חורג וליישר קו עם הנציגות החרדית לאחר שעורר עליו עליהום תקשורתי בהחלטה הקודמת, או שמא יוביל להחלטה להתנגד לשימוש חורג במבנה.

כך או כך, החרדים בוועדה מקווים כי יצליחו להשיג את הרוב הדרוש. בועדה חברים באופן רשמי חמישה חברים - יצחק פינדרוס סגן ראש העיר יושב על מקומו של חבר המועצה דב קלמנוביץ'. במידה וקלמנוביץ' לא יצביע הרי שלחרדים יהיה רוב בוועדה.

יוזכר כי בדיון בשבוע שעבר הצביע קלמנוביץ' נגד עמדת החרדים מאחר וליווה את מאבק המתנגדים לשימוש חורג במבנה בשכונת רמות ב', כעת, מקווים החברים בוועדה כי קלמנוביץ' - לו אין אינטרס בסיפור - ייעדר מהישיבה ובכך ייווצר רוב חרדי.

יצוין כי על בית הספר ניצבות עשר אנטנות שאינם בשימוש. בעבר, כאמור, היה זה מבנה של בזק ובתחילת שנת הלימודים הוסב המבנה לטובת בית הספר.

יונתן כהן, תושב השכונה שהגיש התנגדות למיקום בית הספר בשכונתו, מסביר בשיחה עם 'כיכר השבת' כי "בית ספר הוקם בצורה פיראטית בתוך תחנת דלק. הוא לא עומד בסטנדרטים, גם בוועדת ערר נאמר על ידי היו"ר שאין סמכות לאשר בית ספר למאתיים ילדות".

לדבריו, "בית הספר נמצא בסכנה בטיחותית, הילדות בסכנה בשל קרינה תמידית מעל הראש שלהם. ועדת ערר היא מעל הוועדה המקומית והיא סבורה שאין היגיון למיקומו של בית הספר היכן שממוקם, כך שגם במידה והוועדה המקומית תאשר שימוש חורג, ועדת ערר תדחה זאת".

בכיר חרדי בעיריית ירושלים ששוחח עם 'כיכר השבת' מבהיר כי במידה והוועדה תאשר שימוש חורג במבנה, למרות הסכנות הבטיחותיות, הרי שזה עלול להוביל לתקדים עמו ינופפו בבקשות נוספות רגישות עבור הציבור החרדי.

הבכיר מצטט את מה שנאמר בפרוטוקול שפורסם לקראת הדיון לפיו 'חוק חינוך' יכול לעקוף 'חוק תכנון ובניה', "אולם, הבקשה אינה עומדת בהוראות תמ"א 18 לעניין המרחקים המותרים בין מוסדות לתחנות דלק. בהמשך לחו"ד שהתקבלה מהמחלקה המשפטית בעיריית ירושלים, על פניו הבקשה אינה תואמת את המרחקים הקבועים בתמ"א 18 ואף לא ניתן להכשיר זאת בפרסום הקלה".

"אולם יחד עם זאת ומאחר והמקרה דנן הינו מקרה חריג וקיצוני במסגרתו אין פתרון חינוכי בשלב זה לכ-200 תלמידות הלומדות במוסד הנ"ל, וזאת מכיוון שהמוסד הנ"ל עבר מקום מס' פעמים עד כה. יש לציין כי נכון להיום המוסד פעיל ואין בנמצא פתרון הנראה לעין. בהתאם לחו"ד של הלשכה המשפטית ישנם תקדימים המאפשרים לקיים איזון בין זכות היסוד החוקתית לחינוך אל מול חוק התכנון והבניה".

דוברו של מאיר תורג'מן מסר ל"כיכר השבת" כי "יו"ר הועדה לתכנון ולבניה מר מאיר תורג'מן פועל על פי החוק. מכיון שמדובר בתיק המגיע לוועדת התנגדויות, חובה על מר תורג'מן לשמוע הן את המבקשים והן את המתנגדים. רק לאחר שמיעת הצדדים, יתקיים דיון בוועדה ויוחלט ברוב קולות האם לאשר את השימוש החורג או לא. כל הניסיונות להפעלת לחץ עיתונאי וציבורי על יו"ר הועדה הינו פסול וננוגד לחוק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר