הולכת בעקבות אשדוד

עיריית כפר סבא תחל לקנוס עסקים מחללי שבת

האווירה הציבורית שנוצרה לאחר 'חוק המרכולים', בשילוב עם הבחירות לרשויות ההולכות ומתקרבות, מלהיטות את הרוחות גם בעיר החילונית כפר סבא, שמנסה לאכוף את חוק העזר (בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
הפגנה נגד קנסות למחללי שבת (צילום: Flash90)

אחרי אשדוד, גם עיריית כפר סבא תחל לתת קנסות לבתי עסק שפועלים בשבתות. כך עולה ממכתבי התראה שקיבלו אתמול בעלי עסקים במתחם 'אושירה' בעיר, מהתובע העירוני עו"ד ישראל בר סלע, בו הוא מתריע בפניהם שהם מבצעים עבירה על חוק העזר העירוני.

המכתב, שעל פי הדיווח ב'כלכליסט' נכתב כבר ב-1.2.18 והגיע משום מה לבתי העסק רק אמש, בא בעקבות סיור שערכו פקחי העירייה במתחם לפני שנה.

וכך נכתב בהודעות ההתראה: "הנדון: עבירות כנגד הוראות חוק העזר לכפר סבא, פתיחתן וסגירתן של חנויות 1941, שבוצעו במתחם קניון אושירה בשבת – 14.1.17, ואשר בכוונת התביעה העירונית בכפר סבא לנקוט כנגדם בצעדי אכיפה - לרבות אפשרות של הגשת כתב אישום".

התובע של עיריית כפר סבא מציין, כי "במסגרת סיור שבוצע על ידי אגף הפיקוח והאכיפה של עיריית כפר סבא במתחם קניון אושירה בתאריך שבנידון, נמצאו בתי עסק שאינם מסווגים כבתי עסק שפתיחתם בשבת מותרת (עפ"י הוראות חוק העזר) וחרף זאת נמצאו פתוחים. עצם פעילות העסק באותה שבת מהווה עבירה בהתאם לסעיף 3 לחוק העזר העירוני, אותה ניתן לייחס לחברה שהיא בעלת העסק וכן למפעיליה. בכוונת התביעה העירונית לנקוט בהליכי אכיפה לנוכח העבירות שבוצעו על פי הפירוט".

יצויין, כי הנהלת 'אושירה' פנתה לעורך דין מטעמה שצפוי לשלוח מכתב לעירייה בשמם של בתי העסק המותראים.

בתגובה, אמרה ח"כ תמר זנדבר, המתמודדת בימים אלו על ראשות מפלגת מרצ: "דיל חוק המרכולים לשלום הקואליציה מתפוצץ לציבור החופשי בישראל בפרצוף פעם אחר פעם. אמרו לנו שזה לא משנה כלום, אבל הציבור לא מטומטם כמו שחברי הקואליציה חושבים".

"המלחמה הזאת היא מלחמה של רוב הציבור שרוצה לחיות חיים משותפים ולא רוצים פוליטיקאים שיתערבו בחייו לצורך קרבות עם אחוז החסימה. נמשיך להיאבק למען הקול החופשי שהוא הרוב המוחלט של אזרחי ישראל".

גם ח"כ יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו), שראש מפלגתה השר ליברמן ערך כזכור סיור פרובוקטיבי בעד חילולי השבת באשדוד, הגיבה, כי "שלשום ראש העיר אשדוד יחיאל לסרי מהליכוד, החל לקנוס את הציבור על פתיחת עסקים בשבת. עכשיו מתברר שגם ראש העיר כפר סבא, יהודה בן חמו ממפלגת העבודה, הרים את הדגל והחליט לפעול באותה הדרך ולסגור את העיר בשבת. זו התוצאה הישירה של חוק המרכולים והזרוע עוד נטויה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר