יו"ר יש עתיד תוקף

לפיד: "התעלמות מהקריסה בעזה - מנוגדת למוסר היהודי שלנו"

המצב ההומניטרי ההולך ומידרדר ברצועת עזה, הזכיר ליאיר לפיד את המוסר היהודי "שאנחנו מלמדים את ילדינו" כדבריו, שלדעתו סותר את אי האיכפתיות של ממשלת ישראל (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
עזה, בשבועות האחרונים (צילום: Abed Rahim Khatib/ Flash90)

יו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד תקף היום (שני) בישיבת סיעתו את התנהלות ממשלת ישראל מול המשבר ההומנטרי ההולך ומחריף ברצועת עזה.

לדבריו, "בישיבת הממשלה אתמול דיבר הרמטכ"ל אייזנקוט על המשבר בעזה. שני מיליון בני אדם, בחורף, עם ארבע שעות חשמל ביום, בלי מים נקיים, בלי מוצרי מזון בסיסיים, עם 47 אחוזי אבטלה. מספר המשאיות שנכנסות לעזה עם מוצרים בסיסיים ירד בחודשים האחרונים בכשני שליש".

"הערכת המצב של צה"ל, שהונחה על שולחנו של ראש הממשלה", הוסיף לפיד, "מדברת על קריסה דרמטית של כל מערכות החיים בעזה. מדינת ישראל אינה יכולה להרשות לעצמה להמשיך להתעלם מהמשבר הזה. לא ברמה האנושית, לא ברמה הביטחונית. מדינת ישראל לא יכולה לעמוד מנגד כשמחלקות ילדים בבתי החולים מנותקות מחשמל. זה מנוגד לכל מה שאנחנו מאמינים בו. לכל מה שאנחנו מלמדים את ילדינו על מוסר יהודי".

לפיד טען, כי "ישראל צריכה לשים תוכנית דו-שלבית מול עזה. בשלב הראשון אנחנו צריכים לשתף פעולה עם הגורמים הבינלאומיים בעצירת המשבר ההומניטרי. בלי להרפות מהמאבק בחמאס, אנחנו צריכים לאפשר לתושבי עזה חשמל ומים נקיים ומזון ותרופות".

"בשלב הבא, אנחנו צריכים ליצור תוכנית לשיקום עזה, שתכרוך בתוכה – כפי שהסביר הרמטכ"ל – את נושא השבויים והנעדרים שלנו בעזה. דווקא עמדת הכוח שלנו מטילה עלינו חובה לפעול. אם לא תוצג תוכנית סיוע מסודרת בשבועות הקרובים, הממשלה מסכנת ללא צורך את תושבי העוטף, מסכנת את חיילי צה"ל, ומסכנת את העורף הישראלי", סיים לפיד בפאתוס כדרכו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר