ספינות המגן של חיל הים • צפו בהדמיה

בחיל הים נערכים להגן על אסדות הגז של ישראל המספקות את רוב תצרוכת החשמל שלה, באמצעות ספינות מגן ייחודיות שיישאו עליהן סוללת "כיפת ברזל" ימית ייחודית (צבא וביטחון)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: חיל הים)

כחלק מהמוכנות הישראלית להגנה על אסדות הגז, בימים אלה מתחילים לייצר בגרמניה את ספינת המגן הראשונה, מתוך ארבע שישראל רכשה עבור ההגנה על המים הכלכליים ובתוכם אסדות הגז, שעליהן מתבסס יצור 70%-60% מהחשמל בארץ. הספינה הראשונה תגיע בתחילת 2020, ותהליך ההתקנה של מערכות הלחימה עליה לצד מבצעיותה יימשך שנה וחצי.

ארבע ספינות המגן יהיו הגדולות והמסיביות שקיימות בחיל הים, ולצד עשרות טילים מיירטים של כיפת ברזל ימית ומערכת ברק 8, כל ספינה תכיל גם טילים התקפיים מדויקים לטווחים של עשרות קילומטרים. הספינה תכיל גם מערכות לוחמה אלקטרונית וסייבר ומכ"ם "אדיר" ענק, ויפקד עליה קצין בדרגת סגן אלוף - ברוך, שיהיה הראשון בתפקיד.

הספינה מדגם "סער 6" תהיה אטית מעט ביחס לספינות הסער הקיימות, שארבע מהן, שתיים חוחיות ושתי "סער 4" ישנות, הוצאו משימוש בשנים האחרונות. כל ספינה תכיל 70 לוחמים בדומה לספינות הקיימות, ומעליהם יסייעו למשימה גם מל"טים, מסוקים ימיים חדשים, איסוף לווייני, מערך מכ"מים מהחוף ועוד. כעת, אסדת שדה "תמר" מנפקת גז לישראל אך בשנים הקרובות משדות נוספים יופק גז באמצעות אסדות חדשות שיוקמו על שטח ימי עצום שיגיע ל-44 אלף קמ"ר ועליהן יגן חיל הים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר