המאבק על התכנים בגנים

רב מ'הפלג': מפקחות שהן נכדות ה'גדולים' עובדות במיסיון

בהשתלחויות בוטות במיוחד, תוך ביקורת על גדולי ישראל, נשמע הגרד"א זלזניק אומר: "הכריחו רבנים להגיד שהמפקחות עובדות טוב. אולי הייתן עובדות בגרמניה לשחוט ילדים יהודים?" • האזינו (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הקלטת השיחה הקשה. האזינו (תמונות: באדיבות המצלם / פלאש 90)

פרסום ראשון: ההתבטאות החריפה והשנויה במחלוקת של אחד מרבני "הפלג הירושלמי", המכהן גם בתפקיד רשמי בישיבה הגדולה 'מאור התלמוד' שברחובות, שתחולל סערה רבתי.

הרב דב אהרן זלזניק יצא היום (שני) בכינוס פנימי למתקפה נגד כנס הגננות שהתקיים לפני כשבוע בראשות גדולי ישראל בעיר ביתר עילית. בדבריו לא חסך הרב זלזניק מילים קשות גם נגד גדולי ישראל ובני משפחותיהם.

• הגר"ג אדלשטיין תהה: "הגננת רוצה גיהנום?" • צפו

• דילמת הגננות: ללמד את ילדי הגן על בריאת העולם?

כינוס הגננות המדובר נועד כזכור לעורר על היזהרות באופי התכנים הנלמדים בגנים ועל עצירת התערבות חיצונית פסולה בגני הילדים, כאשר ברקע שמועות ודיונים האם יש ללמד על בריאת העולם כאשר כביכול ילדים לא מבינים זאת, וכן האם ללמד פעוטות רכים סיפורים מפרשת השבוע דוגמת עקידת יצחק ומכירת יוסף, שעלולים להפחיד אותם.

כידוע, בראשות ישיבת 'מאור התלמוד' הוותיקה עומד ראש הישיבה הגרא"י קוק הנחשב למקורבם של גדולי ישראל מהזרם המרכזי בציבור הליטאי. לצדו, וכמותו, מכהנים המשגיח הרב זאב כהן והרב אריה זליבנסקי. לא ברור כיצד ישפיעו דבריו החריפים של הרב זלזניק שנאמרו מחוץ לישיבה, על בחורים השוהים בקרבתו.

הרב זלזניק, שפורסם לא פעם בשל דעותיו הקיצוניות, פתח כך את דבריו: "גזירת החינוך - כשהתחילו המפקחים להתערב, היו ראשי תלמודי תורה שאמרו 'אנחנו עוזבים את רשת החינוך העצמאי', ואז הם נבהלו מאוד, צלצלו למשת"פים (משתפי הפעולה. א.ר) נגד אלו שרוצים להתנתק מהחינוך העצמאי. המשת"פים הם חלק גדול בגזירה".

דברי הרב זלזניק הנחשפים כעת, כוונו ישירות נגד כינוס הגננות המדובר: "עשו כינוס, הוא לא היה לחזק את הגננות, הוא היה להתייחס למפקחות ביחס כמו שמשרד החינוך רוצה להתייחס. הכריחו את הרבנים להגיד שהמפקחות עושות עבודה טובה. המפקחות באות להכניס הרס לכלל ישראל. הן באות להכניס הרס לגנים ולכבות כל זיק לתורה ויראת שמים".

"היום רואים בעלי תשובה, אפילו שהגיעו למעמד יפה, והם כבר הולכים עם 'פראק'. אתה מדבר איתם - ה'הרצל' שבלב שלהם עוד מדבר. ה'הרצל' שהם קיבלו בילדותם, שהם היו בגן 'מיזרחיסטי', על זה מחנכים היום את בנות ישראל. את זה קלטו הרשעים האלו. הם שלחו את המפקחות להוציא את האמונה מבנות ישראל. תוך תקופה קצרה הם נהיים בעלי הבית".

דבריו של ראש ישיבת פוניבז' הגרי"ג אדלשטיין, לכינוס הגננות בביתר (באדיבות כינוס "גירסא דינקותא")

הרב זלזניק המשיך: "המציאו עצה גאונית: להגיד למפקחת: 'תראי, את עושה עבודה טובה בניקיון, אבל בעניין הזה את לא תלמדי על עקידת יצחק, על חנוכה, על פורים ועל המן הרשע. אל תגידי דעות ואל תתערבי. על הנושאים האלו תדברי עם המנהל'. כזו עצה? מגיע להם פרס נובל... זה לא מצחיק, הרי המפקחת אומרת לגננת 'תשמעי גברת' אני הבאתי שוטרים להכניס אותי, המנהל פתח לי את הדלת וקיבל אותי ושלח אותי להחטיא אותך, אז מה את אומרת לי שאני אלך לדבר עם המנהל? הוא שלח אותי לדבר איתך ולהכריח אותך ללמד את מה שאני רוצה, ולפטר אותך אם לא תשמעי בקולי. זו עצה טיפשית שמתאימה לתינוק".

הרב זלזניק החריף את הטון ועבר לתקוף את המפקחות באופן ישיר, ואף טען בדבריו כי חלקן בנות משפחה של גדולי ישראל: "המפקחות, חלק מהן חרדיות, אבל כולן נחשבות חרדיות. לא יודע איפה הם עברו טבילה לנצרות, להיות חלק ממערכת של שמד על בנות ישראל; חלק ממערכת של שמד רחמנא ליצלן. אני אומר למפקחות: עדיף לכן לעבוד בניקיון חדרי מדרגות ולא לעבוד ולהחטיא בנות ישראל. אתן יודעות את זה, ודאי שהלכתן לרבנים ואמרו לכם 'פרנסה פרנסה'... האם זה יהיה תשובה בבית דין של מעלה? יגידו לכם 'זה הרס ושמד' בבית דין מעלה".

את עבודת המפקחות השווה הרב זלזניק למחזות הנוראיים בשואה: "אולי הייתן עובדים בגרמניה לשחוט ילדים יהודים? זה פרנסה? נורא ואיום". וכאן הוא עבר לתקוף באופן ישיר את אחד מגדולי ישראל, שהורה לבאי הכינוס כי הגננת צריכה להפסיד פרנסה רק בשביל לא לשמוע בקול המפקחת: "האם גם המפקחת גם צריכה להפסיד את הפרנסה שלה? הוא יגיד 'לא, לא, חס ושלום. המפקחת - שתעבוד'. למה? המפקחת היא המחטיאה, אם הגננת צריכה להפסיד פרנסה, גם המפקחת צריכה להפסיד פרנסה".

לקראת סיום דבריו יצא הרב זלזניק בהאשמה קשה: "יש מפקחות שהם נכדות של גדולי ישראל. הם משתדלים לקחת מפקחות כאלה, נכדות של גדולי ישראל. תחשבו רגע מה סבא שלכם עושה בעולם האמת? אומר 'ריבונו של עולם, תהרוג את הנכדה שלי, שלא תחטיא את בני ישראל. תעצור אותה שלא תחטיא את בני ישראל'. ואתן, תהיו חזקות. תעזבו את העבודה הזאת כולכן. כל אחת תעזוב את העבודה הזאת. לא רוצה לעבוד במיסיון היהודי. זה מיסיון נגד תורת ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר