לאחר מצוד ממושך

לפנות בוקר: חוסל המחבל שרצח את הרב רזיאל שבח הי"ד

במבצע משותף של השב"כ, צה"ל והימ"מ, חוסל לפנות בוקר המחבל אחמד נאצר ג'ראר, תושב ג'נין, שרצח את הרב רזיאל שבח הי"ד • המחבל יצא חמוש מביתו, נורה על-ידי הכוחות וחוסל (אקטואליה)

לוחמי ימ"מ. אילוסטרציה (צילום: דוברות המשטרה)

הותר לפרסום: לפנות בוקר חיסלו כוחות הביטחון בכפר יאמון את ראש החוליה שרצחה את הרב רזיאל שבח הי"ד ליד חוות גלעד, המחבל אחמד נאצר ג'ראר, תושב ג'נין, שהשתתף באופן אישי בפיגוע.

‏יעל שבח, אלמנתו של הרב רזיאל שבח הי"ד, הגיבה לחיסול ואמרה כי "יש הקלה שנוכל לנסוע בדרכים. זה שהאיש הזה כבר לא איתנו ממש לא מעניין אותי".

המחבל אחמד ג'ראר

החיסול מגיע בתום מאמץ מודיעיני ומבצעי מורכב אשר החל מיד לאחר הפיגוע ובמבצע משותף של שירות הביטחון הכללי, צה"ל והימ"מ של משטרת ישראל.

בסביבות השעה 3:00 לפנות בוקר התקבל בשב"כ מידע מודיעיני על קומפלקס של מספר מבנים ביאמון, שבהם ככל הנראה ג'ראר מסתתר.

היתה זו הפעם הרביעית מאז הרצח שלוחמי הימ"מ סגרו על בית בו חשדו שג'ראר נמצא. הם קראו לו לצאת וכשהוא נצפה יוצא באופן חשוד וחמוש מאחת הכניסות במבנה - הוא נורה למוות. על גופתו של המחבל נמצאו m16 ותיק עם מטענים. בחסדי שמים אין נפגעים לכוחותינו.

הכוחות עצרו במתחם פלסטינים נוספים בחשד שסייעו לו להסתתר. בפשיטה השתתפו לוחמי גדס"ר גבעתי שהעניקו מעטפת לכוח הימ"מ, ולוחמי הנדסה קרבית שהגיעו עם דחפורים.

ג'ראר היה פעיל מרכזי בתשתית הטרור האחראית לפיגוע הירי סמוך לחוות גלעד לפני כחודש, בו נרצח הרב רזיאל שבח ז"ל. בשב"כ מציינים בנוסף כי, כאמור, ג'ראר השתתף באופן אישי בפיגוע.

פעילות צה"ל בג'נין ומעצר אחד המחבלים (צילום: דובר צה"ל)

מחקירות שביצע השב"כ עולה כי התשתית מעורבת בניסיונות נוספים לבצע פיגועים ובתכנון פיגועים נוספים.

חקירת העצורים מקרב חברי התשתית נמשכת ועל יתר הפרטים מוטל צו איסור פרסום.

כזכור, הרב שבח נרצח בפיגוע בצומת חוות גלעד שבשומרון, הוא נהרג מירי שבוצע מרכב חולף. מאז החיסול ערכו כוחות הביטחון מצוד אחר המחבלים, שכללו פשיטות על כפרים בסביבה ועל ג'נין, במהלך אחת הפשיטות אף נפצעו שני לוחמי ימ"מ, והם כבר שוחרר מבית החולים.

במקביל, נמשך המצוד אחר המחבל שדקר אמש למוות בצומת אריאל את הרב איתמר בן גל הי"ד, מהר ברכה, וברח.

המצוד אחר המחבלים. ארכיון (צילום: דובר צה"ל)

שר הביטחון, אביגדור ליברמן הגיב לחיסול ואמר כי "החשבון נסגר. אני מברך את צה"ל, השב"כ והימ"מ על פעולה מוצלחת. היה ברור שזה רק עניין של זמן, עד שנפגע בראש החוליה שרצחה את הרב רזיאל שבח ז"ל. אני מקווה ומאמין שבקרוב נשים את היד גם על רוצחו של הרב איתמר בן גל הי"ד".

השר לביטחון פנים גלעד ארדן אמר כי "אני מצדיע בשם כל אזרחי ישראל ללוחמי הימ"מ של משטרת ישראל שחיסלו הלילה את המחבל הארור שרצח את הרב רזיאל שבח ז"ל. המסר שלנו ברור - נגיע למרצחים בכל מקום שהם יסתתרו, גם למחבל השפל של איתמר בן גל הי"ד ונבוא איתו חשבון".

נשיא המדינה ראובן ריבלין הגיב ואמר" "הערכתנו והצדעתנו לכוחות הביטחון כולם - צה"ל, שב"כ והימ"מ - שבמבצע מורכב ובתעוזה ראויה נלחמו גם הבוקר על ביטחוננו. אין לי ספק שגם רוצח איתמר בן גל ז"ל ומסייעיו יירדפו עד נשיגם. מדינת ישראל לעולם לא תיכנע לטרור ותגיע עד אחרון המסייעים לו, למען ביטחון אזרחינו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר