פסק הלכה

גדולי הרבנים: עתיד הדור בסכנה עצומה בגלל השעון החכם

גדולי הרבנים והפוסקים יוצאים במכתב חריף ופסק הלכה נגד השימוש ב"שעון חכם" ומגדירים את אלו המוכרים אותם כמחטיאי הרבים ומעמידים את כל עתיד הדור בסכנה עצומה • המכתב המלא (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
שעון חכם (צילום: שאטרסטוק)

גדולי הרבנים והפוסקים יוצאים הבוקר (שלישי) במכתב חריף נגד השימוש ב"שעון חכם" ומגדירים את אלו המוכרים אותם כמחטיאי הרבים ומעמידים את כל עתיד הדור בסכנה עצומה.

על המכתב חתומים בין היתר הגאונים רבי יצחק זילברשטיין, רבי שריאל רוזנברג, רבי יהודה סילמן, רבי משה שאול קליין, רבי שמואל אליעזר שטרן, רבי מסעוד בן שמעון, רבי מאיר קסלר ועוד.

וכך כותבים הרבנים במכתבם, תחת ההודעה כי מדובר ב"פסק הלכה": "נודע ברבים גודל החורבן שהביאו מכשירי הסמארטפון אשר הורידו רבים לבאר שחת רח"ל, וכבר התריעו גדולי הדור על חומר העניין.

"והנה לאחרונה נתחדשו סוגים שונים של מכשירים אלו, אשר בחזותם ובשמם הם נדמים כמכשירים אחרים המותרים, וכגון המכשיר הקרוי 'שעון חכם', והינם מתחבולות היצר המדמה שכביכול על מכשיר זה לא נאמר האיסור.

"ויש שאף מוכרים אותם לילדים ובחורים והינם נוטלים חלק בהחטאת הרבים באופן חמור ביותר ומעמידים את כל עתיד הדור בסכנה עצומה".

הרבנים מוסיפים וכותבים כי "על כן הרינו להודיע דעתינו שמכשיר זה אסור להשתמש בו, הן למבוגרים והן לצעירים. והאיסור הוא אף בעת שאין בו כרטיס סים או שעשו בו איזו חסימה. וכן חל איסור למוכרו ולפרסמו".

"ובזכות שמירת הקדושה יזכה כל אחד לנחת מכל צאצאיו ולכל הברכות האמורות בתורה", חותמים הרבנים את פסק ההלכה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר