"דבר שלא ייתכן"

הגאון רבי דוד לאו על דברי אהרון ברק: "זו חרפה"

הרב הראשי הגאון רבי דוד לאו יוצא נגד העליון בדימוס אהרן ברק, אומר כי דבריו הם "חרפה" ומבהיר כי "לא ייתכן שימנעו מדייני ישראל לדון בדיני ממונות - בהסכמת הצדדים" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(באדיבות המצלם)

הרב הראשי לישראל ונשיא מועצת הרבנות הראשית הגאון רבי דוד לאו יוצא נגד נשיא בית המשפט העליון בדימוס אהרן ברק: "לא ייתכן שימנעו מדייני ישראל לדון בדיני ממונות כשמדובר בהסכמת שני הצדדים".

בסוף השבוע התראיין ברק לעיתון 'ידיעות אחרונות' ותקף את האפשרות שבתי הדין הרבניים ידונו בדיני ממונות. כעת, משיב לו הגר"ד לאו, שבעוד מספר חודשים בודדים ייכנס לתפקידו כנשיא בית הדין הרבני, ואומר במהלך כנס דיינים בצפת כי "החרפה שהושמעה בסוף השבוע האחרון, שעולה ממנה האמירה שיש מי שמבין יותר טוב מכולם והוא זה שיקבע במה הדיינים צריכים לעסוק ובמה הם לא צריכים לעסוק, זה דבר שלא יתכן".

לדברי הגר"ד לאו: "זו חרפה שדייני ישראל לא מורשים לעסוק בדיני ממונות גם כאשר שני הצדדים מבקשים את הדבר. לכפות על יהודים שומרי תורה ומצוות שמבקשים לידון בדין תורה כהלכתו, שלא לעשות זאת, זה נקרא השכל הישר? השכל הישר הוא לכפות עליהם מסלול אחר כששני הצדדים רוצים להתדיין לפי ההלכה, לא יעלה על הדעת לכפות עליהם אחרת".

הרב הראשי הוסיף כי פתיחת בתי דין לענייני ממונות תקל על העומס על בתי המשפט ותקל על הציבור: "רבים מאד מעוניינים להתדיין לפי ההלכה בבתי הדין וחובה לאפשר להם זאת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר