"פשוט שהגברים מלפנים"

עיריית מודיעין עילית: "לכתחילה יישבו הנשים מאחור"

עובדי עיריית מודיעין עילית קיבלו לאחרונה מהמעסיק - העירייה - תקנון צניעות מחמיר ומפורט, שלדבריה "מועבר ומפורסם במשך שנים רבות". עובדים: נדרשנו להסכים (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)

תקנון צניעות מחמיר נשלח לאחרונה על ידי עיריית מודיעין עילית לכל עובדיה, בצמוד לטפסי המס לשנת 2018, יחד עם הוראה כי יש לחתום עליו. בהמשך הבהירה העירייה כי זו אינה הוראה ושמטרת הטופס היא "להביא לידיעת העובדים" את הוראות הרבנים.

עיתון 'הארץ' שמפרסם הבוקר (שלישי) את הידיעה על כך, מצטט כמה עובדים המתלוננים שנדרשו להביע את הסכמתם לתקנון ולחתום עליו, וכן את תגובת העירייה כי המסמך "מועבר ומפורסם בעירייה במשך שנים רבות, בין השאר גם באמצעות דואר אלקטרוני, ואינו משמש כטופס לחתימת העובדים".

בתחילת התקנון נכתב: "במקומות עבודה רבים, מצוי שעובדים יחדיו אנשים ונשים. מצב זה עלול להביא למכשולות חמורים בשל הקרבה התמידית בין העובדים והעובדות. הכללים הכתובים כאן הם היסודות של הרחקה בין אנשים לנשים, שהיו ברורים ופשוטים אצל כל שומר תורה".

בתקנון המדובר מצויינים בין היתר האיסורים הבאים: אין לנשים לשבת בהסעה משותפת אלא מאחור; אין ליצור קשר בין עובדים לעובדות לאחר שעות העבודה - גם בנושאי עבודה; אין לקיים היכרות בין משפחות העובדים - כולל ביקורים וטיולים משותפים.

התקנון המלא (באדיבות המצלם)

עוד נכתב באחד מפרקי התקנון: "אסור לנשים להגיע לעבודה בבגדים מהודרים, אלא בבגדים העונים על כל דרישות ההלכה. יש לעזוב את מקום העבודה, אם האווירה גורמת להחליף את הבגדים למהודרים יותר או צנועים פחות".

"מחובת המעסיקים להקפיד על עובדיהם שישמרו את כל הכללים הלכה למעשה. גם על הבעלים לדרוש ולוודא קיום תקנות אלו אצל נשותיהם", מודגש לקראת סוף התקנון.

כזכור, לפני כשלושה חודשים דווח ב"כיכר השבת" כי רבני מודיעין עילית פרסמו מכתב לכלל התושבים בו נאמר: "באנו לבקש בקשה מיוחדת: שלפחות בארבע השורות הראשונות באוטובוסים לא יישבו נשים כלל, גם לא עם בעליהן - ואין הבדל בזה לאיזה חוג שייכים".

"אשרי העם שככה לו", סיימו אז הרבנים את מכתב הוראות הצניעות, אותן כתב ראב"ד בית הדין המרכזי בעיר, הרב שלמה זלמן אולמן, ועליהן חתמו שני הרבנים המרכזיים - המרא דאתרא הרב מאיר קסלר והרב ישראל זיכרמן רבה של שכונת אחוזת ברכפלד.

יצויין, כי לפני מספר שנים קבע בג"ץ, בעתירה של ארגוני נשים נגד 'קווי המהדרין", כי שליחת נשים אל ירכתי רכבי ההסעות אינה חוקית, אלא אם היא נעשית ברצון כל הנוסעות והנוסעים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר