חשיפת 'כיכר השבת'

ליצמן הודיע: אשתתף בהפגנה המשותפת בערד

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן הודיע כי ישתתף בהפגנה המשותפת לחרדים, חילונים ובדואים, בערד - ביום חמישי, נגד הקמת מכרה סמוך לעיר • "אעשה את הבלגן הכי גדול" (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: מתוך שידורי הכנסת; תמונה: פלאש 90)

חשיפת 'כיכר השבת': סגן שר הבריאות, ח"כ יעקב ליצמן, הודיע בצהריים (שלישי) כי ישתתף בהפגנה המשותפת לחרדים, חילונים ובדואים, בעיר ערד, ביום חמישי הקרוב, נגד החלטת קבינט הדיור לאפשר הקמת מכרה סמוך לעיר ערד, דבר אשר עלול להזיק לבריאותם של אלפי התושבים.

בדברים שנשא בוועדת הכלכלה של הכנסת, אמר ליצמן כי "אני סגן שר הבריאות, אני אחראי על הבריאות. אני לא מתערב בענייני חוץ וביטחון, זה לא ענייני זה לא שייך לי. אבל דבר הכרייה על יד ערד מזיק לאנשים והורג אנשים, מתפקידי כסגן שר הבריאות להתריע, לצעוק ולמנוע כל מה שיכול להזיק לבריאות של אנשים".

"לא מעניין אותי כסף, ביזנס, לא כלום", המשיך ליצמן ואיים: "אני יעשה את הבלגן הכי גדול! זה נוגע לבריאות של אנשים. לא מעניין אותי חרדים, בדואים או חילונים, הוועדה צריכה להגיע למסקנות ברורות. ההחלטה צריכה להיות חד משמעית לבטל את ההחלטה של ועדת התכנון להתיר את הקמת המכרה".

ח"כ יעקב אשר חיזק בדיון את עמידתו הנחרצת של סגן שר הבריאות ואמר כי "כולנו מגבים את סגן השר במאבקו הצודק, חייבים לעשות תסקיר בריאותי על כל פרויקט עם פוטנציאל לזיהום וסכנה בריאותית, חבל שלא עשו זאת בעבר במפרץ חיפה, היו יכולים להציל חיים של אנשים".

בהמשך דבריו אמר ח"כ אשר, "כולנו יודעים את המשקל הרב שיש לתסקיר השפעה סביבתית, כשפרויקטים גדולים מתעכבים ואפילו נופלים, לעומת זאת אנחנו רואים כאן בדיון שאין כח דומה לתסקיר השפעה בריאותית, לא יכול להיות שלבעלי חיים ולצומח יהיה יותר התחשבות מהבריאות של אנשים, צריך לעגן את הכח של תסקירי השפעה בריאותית".

בהפגנה - שנחשפה לראשונה ב'כיכר השבת' - ותיערך ביום חמישי הקרוב, ייטלו חלק כלל המגזרים מהעיר ערד ומהסביבה – חרדים, חילונים ובדואים. בראשם יעמדו סגן השר יעקב ליצמן וראש העיר ניסן בן חמו שידעו בעבר קרבות על רקע עימותים בין חרדים חסידי גור לחילונים בעיר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר