"פעילות תוקפנית חדשה"

סוריה: ישראל תקפה ליד דמשק; מערך ההגנה הסורי - הגיב

ישראל תקפה הלילה יעד בפרברי דמשק, בירת סוריה, כך דיווחו כלי תקשורת ממלכתיים בסוריה. לפי הדיווח, מערך ההגנה האווירי של צבא סוריה הגיב ל"פעילות התוקפנית החדשה של ישראל" (צבא)

אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

ישראל תקפה הלילה (רביעי) יעד בפרברי דמשק, בירת סוריה, כך דיווחו הבוקר כלי תקשורת ממלכתיים בסוריה. לפי הדיווח, מערך ההגנה האווירי של צבא סוריה הגיב ל"פעילות תוקפנית חדשה של ישראל".

"מערכות ההגנה האווירית של סוריה פעלו נגד תוקפנות ישראלית חדשה בפרברי דמשק", דיווחה תחנת הטלוויזיה הסורית הממלכתית.

התקיפה, כך לפי הדיווחים, בוצעה באזור ג'ומראיא, שבפרברי הבירה דמשק.

צבא סוריה הודיע הבוקר באופן רשמי כי השמיד את רוב הטילים ששיגרו מטוסי חיל האוויר הישראלי. לפי ההודעה, המטוסים היו מעל שטח לבנון ושיגרו כמה טילים לעבר מתקן צבאי בפרברי דמשק.

"מערכות ההגנה שלנו השמידו את רוב הטילים ששוגרו", נאמר בהודעת הצבא. לפי ההודעה, בפיקוד הצבא הסורי הטילו על ישראל "אחריות כוללת להשלכות ההרפתקאות הכוחניות, החוזרות ונשנות והבלתי מחושבות".

סיור הקבינט בצפון ודברי ראש הממשלה (צילום: לע"מ)

התקיפה האחרונה בסוריה, שיוחסה לצה"ל, אירעה לפני כחודש, אז הודיע צבא סוריה כי צה"ל תקף יעד בפרברי דמשק באמצעות טילים ששוגרו מהאוויר ומהקרקע. "מנגנוני ההגנה האווירית שלנו הגיבו ופגעו באחד המטוסים", טען הצבא הסורי.

הצבא הסורי הוסיף וטען אז כי לאחר המתקפה הראשונה אירעה מתקפה נוספת של שני טילי קרקע-קרקע מהגולן, "אותם יירטו מערכות ההגנה האווירית שלנו". כמו כן הוא דיווח כי כעבור שעה שוגרו ארבעה טילים, לטענת הצבא הסורי, הם שוגרו מטבריה, וגם אותם מערכות ההגנה הסוריות - יירטו.

אמש, ערכו שרי הקבינט המדיני-ביטחוני סיור מיוחד בפיקוד הצפון ושמעו סקירה ביטחונית שהוקדשה להתפתחויות האחרונות בזירה.

שרי הקבינט ברמת הגולן (צילום: קובי גדעון, לע"מ)

הסקירה המקיפה, שנערכה בתצפית ברמת הגולן, באה על רקע הקצנת המסרים הישראליים על החשש מפני התבססות איראן בסוריה ובלבנון, וכן לאור איומי חיזבאללה לפתוח באש על הכוחות שעוסקים בבניית המכשול הביטחוני החדש בגבול הצפון.

לאחר הסיור אמר רה"מ בנימין נתניהו: "אני מסיים עכשיו סיור שערכנו הבוקר בפיקוד הצפון עם חברי הקבינט. אני מתרשם מהעבודה הגדולה שצה"ל עושה כאן כדי להגן על גבולותינו ולהגן על מדינתנו. פנינו לשלום, אבל אנחנו ערוכים לכל תרחיש, ואני לא מציע לאיש שינסה אותנו.

"באותה מידה הבטחתי לאלמנה של הרב רזיאל שבח ז"ל שאנחנו נבוא בחשבון עם רוצחו. אני רוצה לשבח את השב"כ, את הימ"מ ואת צה"ל שעשו בדיוק את זה. כך יהיה גם עם הרוצח המתועב של איתמר בן גל ז"ל. כולנו עם המשפחה, כולנו עם האלמנה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר