"ההורים המתעללים"

הסדר טיעון עם האם שהזריקה מלח לבנה הפעוט

הפרקליטות תחתום היום על הסדר טיעון עם האם ממודיעין עילית שהזריקה לבנה הפעוט מלח שגרם לו לתגובה גופנית קשה. על פי ההסדר היא תזכה במאסר על תנאי בלבד (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
ההורים בבית המשפט (צילום: מוטי קמחי, ynet)

הפרקליטות עתידה לחתום היום (רביעי) על הסדר טיעון עם האם ממודיעין עילית שהואשמה לפני כשנה בהתעללות בבנה הפעוט ותקיפות חמורות שלו, כך על פי הדיווח ב'חדשות 2'.

הסדר הטיעון שנחתם יפחית את חומרת האישום לתקיפה בלבד והעונש יסתכם במאסר על תנאי ותכנית טיפול של שירות המבחן בלבד. לעומת זאת עם אביו של הילד, שהואשם בהתעללות והטרדה חמורה - לא הושג עדיין הסדר וכתב האישום נגדו תלוי ועומד.

כזכור, האירועים חלו לפני כשנה אז ההתעללות לכאורה נחשפה לאחר שהילד אושפז בבית החולים תל השומר. הצוות הרפואי שטיפל בו חשד כי הוא סובל מהתעללות ועירב באופן מיידי את המשטרה. במשטרה פתחו בחקירה סמויה ומאומצת, במהלכה הוחלט להתקין מצלמות שתיעדו את מעשי ההורים.

באופן טבעי מי שנחשדה באופן מיידי הייתה אמו של הילד והרופאים חשדו שהיא לוקה בתסמונת מינכהואזן באמצעות שליח, כלומר שהיא מאשפזת את בנה בכוונה כדי לקבל את תשומת הלב הנלווית לכך. בעקבות החשדות החליטו במשטרה להתקין מצלמות נסתרות בחדרו של הילד. בשל הקושי להתקין אותן כיוון שהאם לא משה ממיטתו של הילד, הוחלט לבקש להעביר את הילד לחדר אחר שבו כבר הותקנו מצלמות.

המשטרה טוענת כי המצלמות תיעדו את האב מתעלל בילדו ולאחר מכן את האם כשהיא מחדירה חומר לא ידוע לתוך האינפוזיה. לאחר מכן המשטרה טענה כי מדובר בסודיום כלוריד. כתוצאה מהחדרת החומר לגופו, הפעוט שלשל, חומו עלה ונגרמו תנודות מסוכנות ברמת הנתרן בדמו.

מצבו של הילד השתפר מאד לאחר שהפרשה נחשפה והוא הופרד מהוריו ותוך זמן לא ארוך הוא שוחרר מבית החולים.

"אנו שמחים שהמדינה השכילה לעשות את האבחנה בין כוונת זדון לבעיה המצריכה פיתרון טיפולי", מסרו עורכי הדין יהודה פריד וטל גבאי, המייצגים את האם. "מרשתנו במשך למעלה משנה וחצי עברה תהליך שבסופו של יום גרם לכך שתהיה אמא טובה יותר ותתאחד עם ילדיה שחסרו לה כל כך".

"אנו רוצים להודות לפרקליטי מחוז ת״א ובמיוחד לעו״ד יעל הראל ודסי פורר כמו גם לפרקליטת המחוז", הוסיפו עורכי הדין. "שילוב ידיים זה גרם בסופו של יום לפתרון המשלב אלמנטים ענישתיים יחד עם טיפולים והביאו הסדר ראוי לבית המשפט .אנו מאמינים שבית המשפט יעריך את העבודה המשותפת בין ההגנה למדינה שנעשתה בתיק ויכבד את עסקת הטיעון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר