נקבע מועד

הוועדה למינוי דיינים תתכנס בכ"ח באדר

לאחר דחיות ומועדים לא מוסכמים, יו"ר הוועדה למינוי דיינים השר שטייניץ הודיע לחברי הוועדה כי הוועדה תתכנס ביום חמישי כ"ח באדר • התקווה: ייבחרו 18 דיינים חדשים (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
חברי הוועדה שטייניץ, הגר"י יוסף, הגר"ד לאו ושקד (צילומים: מארק ישראל סלם, יעקב כהן, יונתן זינדל ואלכס קולומויסקי - פלאש 90)

לאחר דחיות ומועדים לא מוסכמים, יו"ר הוועדה למינוי דיינים השר יובל שטייניץ הודיע אמש (שלישי) לחברי הוועדה כי נקבע מועד לכינוס: ביום חמישי כ"ח באדר, בעוד כחודש ושבוע.

במפלגות החרדיות מקווים להגיע להסמכות כך שהוועדה לא תתכנס לדיון בלבד, אלא יבחרו בפועל שמונה עשר דיינים לבתי הדין האזוריים.

מינוי שמונה עשר הדיינים יחולק, ככל הנראה בדיל, בין ש"ס, יהדות התורה והבית היהודי, שישה דיינים לכל מפלגה, כאשר ביהדות התורה הדיינים יחולקו - שלושה ליטאים ושלושה חסידים.

כעת, בחודש הקרוב, ינהלו חברי המפלגות משא ומתן על דיינים מוסכמים, כאשר סלע המחלוקת יהיה מינוי דיינים המזוהים עם רבני צהר, בניגוד לעמדת ש"ס ויהדות התורה.

יצוין כי החלטת השר שטייניץ לקבוע את מועד כינוס הוועדה סמוך ונראה לחודש ניסן היא בניגוד לעמדתו ובקשתו של הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף, ששיגר מכתב חריף - שפורסם לראשונה ב"כיכר השבת" - בו דרש: "לבטל את הביטול של ישיבת הוועדה שתוכננה לט"ז שבט (1.2) ולקיים את הישיבה במועד שתוכנן, לחילופין למצוא מועד לישיבת הוועדה לכל המאוחר 14 יום מהיום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר