קביעת מזוזה בסניף החדש של רשת 'אלפא בריין'

הרב זילברשטיין בא לקבוע מזוזה במבנה החדש אליו עבר הסניף הבני ברקי הוותיק של רשת 'אלפא בריין סנטר' ונחשף מקרוב לסיפורו המרתק של נער שיצא ממצב של כמעט צמח בזכות הניורו-פידבק (בריאות, שיווקי)

קביעת מזוזה בסניף החדש. אלפא בריין. (צילום: יחצ)

ביום שישי האחרון נערך בבית 'אלפא בריין סנטר' בבני ברק מעמד קביעת מזוזה לאחר המעבר למבנה החדש בהשתתפות הרב זילברשטיין שאף קבע את המזוזה בפתח הכניסה לסניף הוותיק ששינה את מקומו לאור הביקוש ההולך וגובר לשירותיו.

במעמד קביעת המזוזה נחשף סיפורו המרתק של נער שטיפולי הניורו-פידבק אותם מציעה רשת המרכזים הרפואיים 'אלפא בריין סנטר', הוציאו אותו ממצב של כמעט צמח, שיפרו את איכות חייו לבלי הכר, והחזירו לו ולמשפחה המטפלת בו את האמונה ביכולת הריפוי המדהימה של המוח האנושי, אותה טבע הקב"ה בבריאה.

הגב' שריר, מי שמגדלת ומטפלת יחד עם בעלה במסירות נפש בנער, עמדה וסיפרה לנוכחים, ובהם כאמור הרב זילברשטיין, את סיפורו המרתק של הנער. הרב שהפגין התעניינות רבה בסיפור, אמר כי החליט להגיע למקום לקביעת מזוזה לאחר שנחשף מוקדם יותר לסיפור המרגש.

הנער, ראובן (השם המלא שמור במערכת), שאף הוא נכח במקום, היה בבחינת "בא הרוג ברגליו" ונוכחותו במקום גרמה לרבים להזיל דמעה. סיפורו הטראגי של הנער נפרש בפני הנוכחים ללא כחל ושרק. הוא נולד עם מחלה נדירה למשפחה קשת יום שהתקשתה לטפל בו.

"כאשר הוא הגיע אלינו מצבו היה קטטוני. הוא היה כמעט צמח שלא הגיב לסביבה וסבל מפרכוסים נוראיים", סיפרה הגב' שריר, בעצמה עובדת שנים במערכת הבריאות. "הלכתי איתו לרופאים שונים ואף אחד לא נתן לנו תקווה. מצבו הלך והידרדר בשנים האחרונות וכבר לא ידענו מה לעשות.

"בהוראת הרופאים עשינו לו בדיקה שממפה את הפעילות החשמלית במוח. הבדיקה הזו חשפה שמצבו הולך ומחריף עד לרמה שחלק גדול מהפעילות חלש ואף הולך ונחלש (ראו תמונות). בהשגחה פרטית נחשפנו לרשת 'אלפא בריין' שם מצאנו אנשים מסורים שלא הרימו ידיים ועשו הכל במאור פנים על מנת לשפר ולייצב את מצבו".

טרם החלו בטיפולי הניורו-פידבק סיפרה הגב' שריר לרב זילברשטיין על הטיפול החדשני שהוצע לה וביקשה את ברכתו. "קיבלתי מהרב ברכה מאוד חמה והיא עזרה לי להתגבר על הספקות שלי. מכרים אותם שאלנו על הטיפול הביעו הסתייגויות שונות. היום אני מבינה שזה נובע ככל הנראה מחוסר ידע", סיפרה הגב' שריר לנוכחים.

הד"ר נתנאל, המנהלת הרפואית של רשת 'אלפא בריין סנטר' סיפרה כי נדהמה לראות את תוצאות ה-EEG (בדיקת הפעילות החשמלית) במוחו של הנער. "המצב שלו היה חמור במיוחד אבל זה דווקא עודד אותנו משום שממצב כזה, בטיפול נכון, אפשר רק לעלות". ואכן, כעדותה של הגב' שריר, כבר לאחר שישה טיפולים ניכר שיפור משמעותי בנער.

"האמת היא שכבר אחרי הטיפול הראשון הבחנתי בשינויים אך לא רציתי לפתח תקוות שווא אחרי כל התרופות והטיפולים שהוא קיבל בחיים. אחרי הטיפול השישי השינוי היה דרמטי והיום איש לא מאמין שהוא היה כמעט צמח שלא זז. הוא חזר לדבר ואפילו התחיל ללכת ובעיקר להיות מודע לעצמו, מה שלא קרה כמה שנים קודם לכן.

"נסענו לכותל כדי לומר תודה לה' על הנס הזה והוא כבר יצא לבד, בכוחות עצמו מהרכב. דבר שלא יכולנו להעלות על הדעת לפני מספר חודשים. אין לי מילים על מנת להודות על השינוי הזה באיכות החיים שלו. אני מרגישה צורך לספר על זה לכולם. שיידעו שיש פיתרון גם למצבים קשים במיוחד".

הד"ר נתנאל מסבירה: "ניורו-פידבק היא שיטת טיפול מוכרת וותיקה שכבר פועלת עשרות שנים בעולם והיא רק הולכת ומשתפרת. אנחנו, ב'אלפא בריין סנטר' מלווים את כל הטיפולים במעקב רפואי צמוד ומשתמשים בציוד הכי מתקדם שיש היום בתחום. במכשירים היקרים ביותר ובתוכנות העדכניות ביותר וכל זה עם הניסיון הרב שנצבר אצלנו ברשת". למעשה, הרשת טיפלה עד היום ביותר מ-3,400 מטופלים. זו הרשת בעלת הניסיון הגדול ביותר בארץ ויהיו שיאמרו בעולם כולו.

ב'אלפא בריין סנטר' לא יסכימו לקבל לטיפול כל אחד. "צריך להבין שאנחנו לא עושים שום דבר לפני אבחון יסודי הכולל ליווי רפואי, שמאפשר לנו לקבוע בסבירות גבוהה שנוכל לשפר את מצבו של המטופל", אומרת הד"ר נתנאל ומוסיפה שהטיפול כולו נעשה רק עם מעקב צמוד של רופאה על מנת להבטיח את הצלחתו. "האבחון המקדים שמזהה את הבעיה יחד עם המעקב הרפואי הצמוד הם חלק בלתי נפרד מהטיפול".

חידוש נוסף המאפיין את הגישה הייחודית של רשת 'אלפא בריין סנטר', בא לידי ביטוי בדיסקרטיות המרבית. בעלי הרשת השקיעו הון עתק ומחשבה מרובה על מנת להבטיח שהמטופלים לא ייחשפו כלל. "אין מציאות שמישהו יפגוש מישהו שהוא מכיר משום שהמקום תוכנן במיוחד על מנת לשמור על הפרטיות של המטופלים".

השיטה הזו – שיטת הניורו-פידבק – נפוצה בארצות הברית ובחלק ניכר ממדינות מערב אירופה והיא מהווה חלק מהגישה הטיפולית בחולים הנזקקים לתרופות פסיכיאטריות, כגון אנשים שסובלים ממצב רוח ירוד, חרדות ופחדים, כפייתיות וכדומה. "אך לא רק במקרים כאלה", ממהרת הד"ר להסביר. "השיטה יעילה גם לטיפול במגוון ליקויים תפקודיים ובעיות רגשיות, החל מבעיות קשב וריכוז, הפרעות שינה, בעיות רגשיות, הפרעות אכילה, ועד להתמכרויות, חרדות, דיכאון ועוד".

בין היתר, מסייעת השיטה לשיקומם של אנשים אחרי אירוע מוחי וטראומות שונות. בבסיס הטיפול עומדת ההבנה, פרי אלפי מחקרים ומאמרים בחקר המוח, כי המוח הינו אבר שיכול לשקם את עצמו. התכונה המופלאה שטבע הקב"ה במוח מאפשרת לשקם אזורים שנפגעו מסיבות כאלו ואחרות.

"מדהים לראות אדם שכמעט לא תפקד. התקשה בדיבור, בהליכה ובפעולות בסיסיות, עומד על רגליו, מתפקד כאחד האדם ואפילו חוזר למסור שיעורים בכולל בו לימד במשך שנים. זה נראה כמו נס מעל הטבע. אבל זה חלק ממה שה' טבע באדם והניורו-פידבק מנצלת את זה לשפר את חייהם של אנשים רבים".

הטיפול משפר את תפקודם של האזורים המנוונים במוח שנפגעו מסיבות שונות, לרוב מטראומות, ומחזיר את הפעילות החשמלית בהם לסדרה. "במקרה של ראובן שלנו, השינוי דרמטי. אני מאמינה שעם הזמן גם היכולת הקוגניטיבית שלו תשתפר. כבר היום המודעות שלו לעצמו ולגופו הולכת וגדלה", אומרת הגב' שריר.

הרב זילברשטיין שכבר נחשף לסיפור טרם החל הטיפול וביתר שאת לאחר שהטיפול הצליח, אמר במעמד קביעת המזוזות: "בתפילה אנחנו אומרים כי א-ל מלך רופא ונאמן אתה. מדוע אנחנו אומרים מלך? זו שאלה של הגר"ש רוזובסקי שהשיב עליה כי הקב"ה הוא מלך העולם ובמילא שום דבר לא יכול לעמוד בפניו. גם מה שנראה בלתי אפשרי בגבולות הטבע".

עוד הביע הרב את הערכתו הרבה לאנשי המקצוע שעומדים מאחורי רשת 'אלפא בריין סנטר' שסניף נוסף שלה כבר פועל מזה כשנתיים בירושלים. "אני מאחל לכל מי שעובד פה, ברכה והצלחה. בכל מקום אשר אזכיר את שמי, אבוא אליך וברכתיך. נזכיר את שם ה' כדי שתשרה פה השכינה ושתהיה ברכה והצלחה רבה לכל המטפלים והמטופלים פה".

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר