נכדתו של משה הירש

כשח"כ ממרצ נחלץ לסייע לצעירה החרדית

על השאילתא שנועדה לסייע ליוכבד בת ה-25 שעוכבה בנתב"ג, חתום לא אחר מח"כ מוסי רז ממרצ. המעוכבת הינה נכדתו של משה הירש מנהיג נטורי קרתא הנוסעים לעתים למדינות אויב (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)

יוכבד הירש בת ה-25 הגיעה עם בנה התינוק, לפני כחודש, לביקור ראשון בארץ מאז היגרה לבלגיה. עם נחיתתה, עוכבה הירש בנתב"ג בטענה כי היא עריקה מצה"ל.

זה יכול היה להיות סיפור נוסף על הסתבכות צעירה חרדית מול שלטונות הצבא, אלא שיוכבד היא לא חרדית סטנדרטית. כלל וכלל לא. מדובר בנכדתו של משה הירש המנוח, מנהיגה המיתולוגי של קבוצת 'נטורי קרתא', אליה אף משתייכת נכדתו.

עיכובה בנתב"ג, למרות שלטענת בני משפחתה הליכי הוצאת פטור הגיוס שלה טופלו במועד תוך הגשת תצהיר הדת כנדרש ועל אף שמעולם לא נעשתה אליה פנייה מטעם צה"ל, הובילה ח"כ מ...מרצ לסייע לה.

נטורי קרתא חוגגים ברמאללה את ההכרזה על הקמת מדינה פלסטינית. ארכיון (צילום: מתוך ערוץ 10)

לטענת מוסי רז, הירש טולטלה במשך 4 שעות עם בנה, כאשר איום המעצר מרחף מעליה ואף אחד מהפקידים עימם שוחחה לא ידע לתת לה מענה באשר לאופן הסדרת המעמד או מה עתיד להתרחש.

"היא הועברה בין פקידים שונים, עד שבאופן פתאומי הוחלט לשחררה ללא מתן הסבר ראוי וחשוב מכך, ללא הסדרת מעמדה, כך שכעת היא חוששת שתיעצר בכל רגע", כתב רז בשאילתא שהגיש לשר הפנים הממונה על רשות ההגירה".

רז הוסיף: "מקרה זה הוא דוגמה לאופן התמוה שבו מטפלת רשות האוכלוסין וההגירה במי שמעמדו דורש בירור. רצוני לשאול: מדוע עוכבה הגב' הירש? האם הורים לילדים מעוכבים כעניין שבשגרה? מהי מדיניות המעצרים והטלת הסנקציות למי שלא הסדיר את הפטור מצה"ל ועד איזה גיל?".

ח"כ מוסי רז (צילום: Miriam Alster/Flash90)
השאילתא של מוסי רז (סריקה)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר