שטח המריבה יוקצה למוסדות

קרית החינוך החדשה שתפתור את מצוקת הילדים החרדים

אלפי התושבים המתגוררים באזור שכונת הר נוף שבירושלים, מכירים מקרוב ומזה שנים את מצוקת המקום החריפה עבור מוסדות החינוך לילדיהם. מחר יחל ההליך לפתרון הבעיה החמורה (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

פרסום ראשון: הוועדה למסירת עבודות בעיריית ירושלים צפויה לאשר מחר (חמישי) את תחילת הקמתה של קרית חינוך חרדית גדולה, סמוך לשכונת הר נוף בירושלים.

המיקום המדויק, הוא בשטח הפנוי הסמוך לרחוב הרב דוד רוזנטל בכניסה לשכונה, על שטח שהיה לפני מספר שנים במוקד של מחלוקת, כשבתכנון המקורי ייעדו אותו אז עבור המכללה שבראשות עדינה בר שלום.

חברי מועצה חרדים בעיריית ירושלים מבהירים ל'כיכר השבת', כי בשלב זה לא ברור אלו מוסדות יקבלו את השטח או חלקים ממנו, אך ברור כי הוא יוקצה עבור מוסדות חינוך חרדים, בשל אופי השכונה שהינה כידוע חרדית באופן מובהק.

תחילה תגיע התוכנית ל'וועדה למסירת עבודות', שם צפויים החברים בוועדה המקצועית לאשר התקשרות עם האדריכל דוד קנפו, ובהמשך הדרך, יובא אישור הפרויקט לוועדות השונות ולאישור מועצת העיר - מה שעלול לארוך תקופה ממושכת.

חלק מהשטח המדובר (צילום: גוגל מפות)

בעבר כאמור קיימו רבני השכונה והנציגות החרדית בעירייה מאבק נגד פתיחת מכללה חרדית להשכלה גבוהה בראשה עמדה עדינה בר שלום, בתו של מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל, בשטח המדובר.

תכנית התב"ע (תכנית בניין עיר) מבקשת לייעד את הקרקעות - שסמוכות לבית המדרש להלכה בהתיישבות של הרב יוסף אפרתי - להקמת קרית החינוך החרדית, ועל פילוח הקצאות הקרקע צפויים להתמודד מוסדות רבים הסובלים ממצוקת מקום חריפה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר