חקירות ראש הממשלה

המלצות חוקרי נתניהו: אישום בשוחד. נתניהו: "אין כלום"

חוקרי פרשות רה"מ נתניהו הגיעו לדיון עם המפכ"ל עם מסמך המלצות לפיו ישנה תשתית ראייתית להעמדה לדין של נתניהו באישומי שוחד. נתניהו פרסם הערב סרטון: "אין כלום" (בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
ראש הממשלה נערך להמלצות, הערב (צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של נתניהו)

חוקרי יחידת לה"ב 433 בלוד מקיימים היום (רביעי) דיון מיוחד עם מפכ"ל המשטרה שעוסק בהמלצות לסיכום חקירות נתניהו. החוקרים הגיעו לדיון כשהם ממליצים על אישום לשוחד כנגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בתיק 1,000.

על פי הדיווח של משה נוסבאום בחברת החדשות, מסמך ההמלצות שהובא לאישור המפכ"ל קובע שהתגבשה תשתית ראייתית להעמיד לדין את נתניהו בתיק 1,000 בקבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים.

באשר לתיק 2,000, ההתלבטות היא בין החלטה להעביר את התיק בלי המלצה להחלטת הפרקליטות, שכן מדובר במקרה מובהק שיוכרע על פי פרשנות משפטית, או להמליץ להעמיד לדין את רוה"מ באישומי מרמה והפרת אמונים.

לגבי איש העסקים ארנון מילצ'ן שנחשד במתן השוחד - בעקבות ההתחייבויות שניתנה לו בתחילת העדויות שלו, המשטרה החליטה שהנושא כולו יועבר להחלטת הפרקליטות. עוד דווח כי הכוונה היא לסכם ולגבש את ההמלצות בשני התיקים עוד הערב, ובתחילה השבוע הבא להעביר את ההמלצות לפרקליטות, שם התיקים יהפכו לתיק אחד.

בתוך כך, רוה"מ נתניהו התייחס הערב להמלצות הצפויות להתפרסם ואמר: "רבים מכם שואלים, מה יהיה? אז אני רוצה להרגיע אתכם: לא יהיה כלום, כי אני יודע את האמת. מדינת ישראל היא מדינת חוק. החוק אומר שמי שקובע אם יש ראיות לכאורה נגד ראש הממשלה, זה היועץ המשפטי לממשלה והוא מתייעץ עם פרקליט המדינה".

לדבריו: "פרקליט המדינה אמר רק לאחרונה בכנסת שכמחצית מהמלצות המשטרה מסתיימות בלא כלום. אז אל תהיו במתח: המלצות יהיו, שלטים בנוסח 'ביבי אשם עד שתוכח חפותו' גם הם יהיו, לחצים פסולים - גם הם יהיו".

רוה"מ סיים: "אבל אני בטוח שבסופו של יום הגורמים המשפטיים המוסמכים יגיעו למסקנה אחת, לאמת הפשוטה: אין כלום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר