המחלוקות באשדוד

תיעוד סוער: כך נראה הדיון על השבת באשדוד

המאבק באשדוד מגיע למועצת העיר: עשרות תושבים חילונים המזוהים עם האופוזיציה הגיעו לישיבת המועצה וקראו קריאות נגד ראש העיר. כך נראה הדיון שהתקיים במליאה. צפו (בארץ)

הדיון הסוער בעירייה (צילום: באדיבות המצלם )

מאבק השבת בעיר אשדוד הגיע הערב (רביעי) לישיבת מועצת העיר. עשרות תושבים המזוהים בעיקר עם אנשי האופוזיציה ומובילים את ההפגנות נגד ראש העיר יחיאל לסרי הגיעו לישיבת המועצה. במהלך הישיבה הפריעו לדברי הנואמים וצעקו: "לסרי תתפטר".

עו"ד נעים שומר, שכפי שנחשף ב"כיכר השבת" קרא לחילונים להפגין השבת ברובע ז' החרדי, דרש מלסרי לחשוף אם הובטח לחרדים שבמסגרת פינוי בינוי לא ייבנו בניינים מעל 8 קומות באזורים החרדים. הסערה התחזקה כאשר שמעון כצלנסון, מועמד לראשות העיר ומי שמואשם על ידי החרדים כגורם המתסיס באשדוד, דרש לקיים הצבעה נגד התנגדות העירייה להרחבת ביג ב-30,000 מ"ר.

ראש העיר לא נשאר חייב והתחייב בדבריו למתווה שיביא לפתרון המשבר בעיר: "כולם יוכלו לחיות כאן ביחד". פתח לסרי את נאומו. לסרי הוסיף: "אנו נמצאים בדרך למתווה מאוד חשוב שבית המשפט יאשר אותו, אנחנו בדרך לשם. אשדוד תהיה כמו שתמיד הייתה. בשערי העיר כתוב 'כאן גרים ביחד ובכיף חרדים, וחילונים דתים ומסורתיים".

לסרי פנה לאנשי האופוזיציה המובילים את המאבק נגדו, בראשם כצנלסון: "אני אומר לכם אנשי האופוזיציה, יש לי הצעה בשבילכם, אתה (שמעון כצנלסון) רוכב על ההסתה, מה הדגל שלך? הסתה של חילונים מול חרדים. אתה רוצה מעט קולות, הרי המאבק הזה ילך זה לא יישאר, כי אנחנו נמצא פתרון אני מציע לך להתעסק בנושאים אחרים. מה אתה עושה למען העיר? ואז תהיה התמודדות. באשדוד לא תהיה מלחמת אחים על אפכם וחמתכם". סיים ראש העיר.

לאורך כל הישיבה מאות תושבים הפגינו בתוך הישיבה ומחוצה לה נגד ראש העיר, זאת בשל מדיניות הגברת האכיפה נגד בתי עסק הפועלים בשבת. פעיל שבת חרדי מרובע ז' ששהה במקום אמר ל"כיכר השבת" כי "האווירה במקום הייתה קשה וטעונה, היו שטענו כי לסרי דאג למלא את היציע בתומכיו שמחאו לו כפיים כשנשא את נאומו, ומנגד, נטען על גיוס מפגינים שבאו למקום מטעם מטה כצנלסון והם אלה שהחרישו את המליאה בצעקותיהם".

"לסרי", אומר הפעיל, "היה נראה לחוץ מאוד, הוא לא התבטא לא בעד השבת ולא נגד, בעיריית אשדוד לא רגילים לראות מחזות כאלו, אבל הייתי מצפה מלסרי לגלות מנהיגות ולהצהיר הצהרה ערכית בעד השבת".

נקודה מעניינת נוספת באירוע, היא היעדרותה של חברת האופוזיציה הלוחמנית, הלן גלבר, מהמליאה בשעת הדיון הסוער על הסינמה סיטי. מאז החל מאבק השבת בעיר, גלבר לא הצטרפה לעמדת כצנלסון והיא מסתפקת בהודעתה הקבועה כי לסרי הוא מקור הבעיה וכי על כל תושבי העיר להתאחד במטרה להחליפו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר