מתקפה חריפה וחסרת תקדים

נתניהו נגד המפכ"ל: רמיזות הזויות ושקריות; נדרשת חקירה

לאחר שהמפכ"ל האשים גורמים "רבי כוח" שאספו מידע על קציני המשטרה שפעלו בחקירת נתניהו, יוצא ראש הממשלה במתקפה חריפה נגדו, טוען שזו רמיזה שקרית והזויה וקורא לחקור זאת (חדשות)

נתניהו ואלשיך. ארכיון (צילום: מרים אלסטר - פלאש 90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו יוצא הלילה (חמישי) במתקפה חריפה וחסרת תקדים נגד מפכ"ל המשטרה רנ"צ רוני אלשיך, וזאת ערב פרסום המלצות המשטרה נגדו.

אמש, האשים המפכ"ל אלשיך, בראיון לתוכנית 'עובדה' כי ישנם גורמים "רבי כוח", כלשונו, שניסו לאסוף מידע על קציני המשטרה שפעלו בחקירת נתניהו. בתשובה לשאלה אם חוקרים מנסים לאסוף מידע על קציני משטרה, ענה אלשיך: "אמרתי שאלו גורמים רבי כוח, מפני שבסוף אנחנו יודעים מי הגורמים האלה וככל הנראה מישהו צריך לשלם להם. לכן זה מאוד הפריע לנו". המפכ"ל אישר בראיון כי מדובר בגורמים שמעורבים בתיקי ראש הממשלה.

כשנשאל מדוע הדבר לא נחקר, אמר כי "לא תמיד זה משרת כרגע את החקירה המרכזית שלנו. יש סיטואציה שבה לא נוח לנו לחקור משהו מסוים כדי לא להפריע או לזהם חקירה אחרת. הרגשתי שאסור שחוקר יופעלו עליו לחצים חיצוניים דרך המשפחה שלו. לכן הגבתי ציבורית, וזה נפסק. אני מדבר על עובדות, לא על שמועות. לכן יצאתי ציבורית. חשבתי שמספיק להגיד שזה לא קביל, וזה נפסק".

בתגובה לדברים, העלה נתניהו פוסט חריף נגד המפכ"ל, זמן קצר לאחר שהסתיים הדיון המכריע בעניינו בצמרת המשטרה לקראת ההמלצות שיפורסמו היום, בו כתב כי "מזעזע לגלות שהמפכ"ל חוזר על הרמיזה ההזויה והשקרית כאילו ראש הממשלה שלח חוקרים פרטיים נגד קציני משטרה החוקרים אותו".

נתניהו נערך להמלצות (צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של נתניהו)

"מזעזע לגלות שהוא גם חזר בפני עיתונאים על הרמיזה ההזויה והשקרית לא פחות של ריטמן, כאילו ראש הממשלה היה מעורב בתלונת קצינת המשטרה נגד ריטמן", הוסיף נתניהו ותהה, "איך ייתכן שריטמן עומד בראש היחידה שחוקרת את ראש הממשלה ומשתתף אישית בגיבוש ההמלצות נגדו?". כזכור, רוני ריטמן, מפקד יחידת להב 433, אולץ לעזוב את תפקידו.

נתניהו המשיך וכתב כי "כל אדם הגון ישאל את עצמו איך אנשים שאומרים דברים הזויים כאלה על ראש הממשלה יכולים לחקור אותו באובייקטיביות ולהמליץ בעניינו ללא משוא פנים? צל גדול הוטל הערב על חקירות המשטרה והמלצותיה בעניינו של ראש הממשלה נתניהו".

"הרמיזות של המפכ"ל הן כל כך חמורות, שנדרשת מיד חקירה אובייקטיבית ומהירה על הטענה שראש הממשלה שלח חוקרים - ולאחר שיתברר שאין קשר כזה, יש להסיק את המסקנות המתחייבות לגבי אופן ניהול החקירה וגיבוש ההמלצות נגד ראש הממשלה", חתם ראש הממשלה את תגובתו החריפה.

"הייתי עושה לעצמי נזק"

בתחילת הראיון ב'עובדה', התייחס אלשיך לנאומו של נתניהו בו טען כי 60 אחוזים מהמלצות המשטרה נגמרו בלא כלום ואמר כי "אני חושב שמיד בדקה הראשונה אמרתי לעצמי - 'אנחנו לא מגיבים, אנחנו לא בעניין הזה'. לפעמים זה קשה לסתום את הפה. אנחנו גם בני אדם, יש בתוכנו רצון לומר את מה שעל לבנו". כשנשאל כיצד היה מגיב אם היה מגיב מהבטן, ענה: "הייתי עושה לעצמי נזק".

כשנשאל כיצד ירגיש אם ייזכר כמפכ"ל שהפיל ראש ממשלה מכהן, אמר אלשיך: "זה לא עושה לי את זה, אבל זה תפקידי. המשטרה לפעמים נוברת בכול מיני מקומות לא נעימים. זה לא תענוג גדול להיות בחדר המיון של החברה הישראלית. לפעמים זה לא נעים. אני רוצה להאמין שהמטרה של המינוי שלי לא הייתה מטרה לא ראויה".

אלשיך אישר בראיון כי בשיחות עם נתניהו עלתה האפשרות שימונה לראש השב"כ, עם תום כהונתו כמפכ"ל. לדבריו, "היו אינספור הבטחות. הצעות. הרעיון הזה עלה בשיחה גם עם ראש הממשלה. ובשלבים מסוימים זה נראה אולי לאנשים מסוימים הגיוני".

אלשיך התייחס למינויו כמפכ"ל ואמר כי "כשצריך לבוא למישהו שנורא רוצה להיות ראש שב"כ ועכשיו רוצים שיהיה מפכ"ל משטרה כי אין אופציה אחרת שמוצאים שמתאימה, אז בתמימותי אני חושב שזה היה קביל, ביום שנתתי תשובה חיובית הבנתי שאני חייב לנער באותו רגע כל הבטחה, בין אם הייתה בכוונה או לא בכוונה, בין אם מישהו מתכוון לקיים אותה או לא.

"אחרי שנתתי תשובה חיובית קראתי שוב את פקודת המשטרה, הבנתי את העצמאות הנדרשת למפכ"ל על פי פקודת המשטרה, והבנתי שכל דבר שיהיה על הגב שלי שהוא באיזשהו מקום יכול להיתפס כמצמצם את העצמאות שלי, לא רוצה אותו. בתנאי שתתנהל ככה או ככה".

אלשיך קיים אמש דיון מכריע עם בכירי המשטרה לקראת ההמלצות בחקירותיו של נתניהו. לפי הדיווח ב-ynet, במשטרה מעריכים כי בתיק 1000 - פרשת המתנות, ההמלצה תהיה להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה נתניהו. במשטרה סבורים כי ישנה תשתית ראייתית על קבלת שוחד, אך נותרו מספר "חורים" בתיק ומונה צוות מיוחד לטפל בזה.

פרט לאלשיך, נכחו בדיון גם ראש אגף החקירות לשעבר ניצב בדימוס מני יצחקי, ראש אגף החקירות הנוכחי ניצב גדי סיסו, מפקד להב 433 ניצב רוני ריטמן ותנ"צ כורש ברנור, ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר