טרגדיה בניו יורק

ילד הציל את חברו מטביעה באגם קרח - ומת

בן 11 ששיחק יחד עם חברו על אגם קפוא בשכונת מגוריהם, ניסה להציל את חברו לאחר שהקרח הדק נשבר והוא נפל למים הקפואים. חברו ניצל אך הילד טבע ומותו נקבע (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
האגם הקפוא (צילום: FDNY)

אנתוני פרז, ילד בן 11 מרובע קווינס שבניו יורק, טבע למוות שלשום (שלישי), לאחר שהציל את חיי חברו שנפל את תוך מי אגם קרח.

המקרה אירע כאשר פרז בילה עם חברו בן ה-12 באגם קפוא בפארק שבשכונת מגוריהם. לפי הרשויות המקומיות, בשלב מסוים החבר נכנס עמוק מדי אל האגם הקפוא ונפל אל תוך מימיו, לאחר ששכבת הקרח הדקה שלו נשברה תחת רגליו. פרז, שעמד באותו זמן מחוץ לאגם, חש אל תוך האגם בכדי לסייע לחברו, אך נלכד בעצמו במים הקפואים.

החבר, שהצליח בסופו של דבר להיחלץ מהאגם, רץ להזעיק עזרה. ב"דיילי ניוז" נכתב כי כוחות החילוץ הגיעו אמנם דקות ספורות לאחר שקיבלו את הקריאה, אך אנתוני חולץ רק כחצי שעה לאחר שנפל אל תוך האגם.

הסיבה לעיכוב הרב היה הקושי של המחלצים להגיע לילד. "המים הגיעו עד לחזה שלהם", אמר ג'ורג' היילי, סגן מחלקת כיבוי האש של ניו יורק. "הם נאלצו לשבור במו ידיהם את הקרח, על מנת להגיע לאזור שבו ידעו כי רוב הסיכויים שהילד נמצא". לפי היילי, שניים מהמחלצים נזקקו לטיפול רפואי עקב היפותרמיה.

אנתוני פרז, מתוך הפייסבוק של אביו

לאחר שחולץ לבסוף מהקרח, אנתוני פונה במצב אנוש ל"מרכז הרפואי ג'מייקה" בעיר. הרשויות המקומיות ציינו שמותו נקבע כשעתיים לאחר מכן.

אנתוני תואר על ידי שכני משפחתו כילד חברותי שאהב לעזור לאנשים. "הוא היה חבר של המון אנשים. הוא לא היה ביישן ואהב לעזור", אמרה כרמן ריוורה, בת 51, שגרה בקומה שמתחת לדירת המשפחה. "זה אנתוני. הוא גיבור", הוסיפה. "תמיד היה לו את החיוך הגדול שלו. חבל שדבר רע קרה לילד הזה", אמר לאונרדו קוראסי, שכן נוסף של המשפחה.

הרשויות הזהירו את התושבים מלהיכנס אל תוך האגמים הקפואים בעיר: "יש המון אגמים ברחבי העיר ניו יורק. הם עשויים להיות מאד מפתים בתקופה זו של השנה, במיוחד עבור ילדים", אמר היילי. "הקרח אינו בטוח. הוא לא יוכל לתמוך במשקל שלכם ועשויות להיות לכך השלכות טרגיות". גם סביב האגם הזה היו שלטים שהזהירו מפני הסכנה בשבירת הקרח.

צילום: FDNY
צילום: FDNY
צילום: FDNY

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר