"חילול המקום הקדוש"

עתירה לבג"ץ: להרחיק את "נשות הכותל"

ארגון 'נשים למען הכותל' עתר לבג"צ בבקשה לאסור את כניסתן של 'נשות הכותל' לרחבת הכותל: "הפך הכותל, למרבה הבושה, לזירת הפגנות ומחלוקת. צרחות רמות ושריקות אל עבר "נשות הכותל" ממלאות את הרחבה" (משפט)

קובי רוזן | כיכר השבת |
"נשות הכותל". ארכיון (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

ארגון 'נשים למען הכותל' עתר אמש (רביעי) לבג"ץ באמצעות עו"ד הראל ארנון בדרישה להרחיק את 'נשות הכותל' מרחבת הכותל המערבי.

העתירה, שהוגשה מסתמכת על עמדת פרקליטות המדינה לפיה כיוון שהמדינה עמדה בדרישות 'דנג"ץ הופמן', הרי שלא חלה עליה כל חובה חוקית לאפשר לנשות הכותל להתפלל ברחבת הכותל המערבי.

"אי לכך" דורשות חברות הארגון "להרחיק את נשות הכותל מרחבת הכותל ובכך למנוע חיכוך ועגמת נפש מיותרים מאלפי המתפללות הקבועות של הכותל".

בעתירתן כותבות העותרות: "כתוצאה מהתפרקותם המוחלטת של גורמי האכיפה מסמכויותיהם, הפך הכותל, למרבה הבושה, לזירת הפגנות ומחלוקת. בראשי חודשים מגיעות "נשות הכותל" לרחבה, עטויות טלית ותפילין, נושאות ספרי תורה שהכניסו לרחבה בגניבה – תוך הפרת הנוהל בדבר הכנסת ספרי תורה החל במקום – קוראות בתורה, רוקדות ושרות בקול רם, גם בעמידה על כסאות ברחבה".

עוד נטען בעתירה כי: "במועדים הרלוונטיים "נשות הכותל" אף מקיימות טקסי ברכת כהנות, ותקיעה בשופרות. טקסים אלה אסורים לחלוטין על פי ההלכה ומנוגדים למנהג המקום המתקיים בכותל מדורי דורות. ממילא, עריכתם בכותל מהווה חילול המקום הקדוש, פוגעת קשות בחופש הפולחן של המוני המתפללות והמתפללים במקום, ברגשותיהם וברגשות הציבור הרחב".

לדברי העותרות: "טקסים אלה נאסרו בכותל גם בחקיקה ובפסיקת בית המשפט הנכבד. טקסיהן של "נשות הכותל" מעוררים התנגדות עזה,מתפללים ומתפללות מוחים כנגדן, צרחות רמות ושריקות אל עבר "נשות הכותל" ממלאות את הרחבה. "נשות הכותל" מגבירות את קולן, פוצחות בשירה ובריקודים, מטפסות על כסאות. שלטי מחאה נישאים כנגד "נשות הכותל", מצלמות מתעדות את המתרחש ושוטרים וסדרנים נדרשים לחצוץ בין הצדדים. מהומה רבתי מתרחשת באתר הקדוש, וכדי ביזיון וקצף..." נכתב בעתירה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר