סוער בלוד

ישיבת חב"ד: עיריית לוד הפקיעה מאיתנו שטח

ישיבת 'תומכי תמימים לוד' נערכים בימים אלו לקרב מול העירייה לאחר שהוחלט להפקיע שטח מהישיבה לטובת בניית גני ילדים ומקווה עבור הרחבת שכונת חב"ד הסמוכה (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
שטח הישיבה בלוד (באדיבות המצלם )

מנהלי ישיבת 'תומכי תמימים לוד' מתכוונים לצאת למאבק הכולל הפגנות ברחבת העירייה, נגד העירייה שהחליטה להפקיע מידי הישיבה חלק משטחה, לטובת בניית שכונה בסמיכות לשיכון חב"ד בעיר. יצוין, כי מדובר בהרחבת שכונה המיועדת - גם היא - לחסידי חב"ד.

הרב מנשה חדד, ממנהלי הישיבה, טוען, כי "לפני כמה שבועות קיבלנו הודעה בעל פה מעיריית לוד, על פיה התקבלה החלטה להפקיע מאיתנו שטח לטובת בניית גני ילדים ומקווה. לא קיבלנו אף מכתב רשמי, אלא הודעה בעל פה שבה נאמר לנו שעלינו לפנות שטח מסוים בו מונחים קרוואנים שמשמשים כחלק מהפנימייה של עשרות בחורים מהישיבה".

לדבריו: "כשניסינו להבין כיצד ייתכן שהעירייה לוקחת מאיתנו על דעת עצמה שטח, נאמר לנו שההחלטה כבר התקבלה, הפינוי יתבצע בקרוב ועלינו להיות ערוכים לכך. דרשו מאיתנו לפנות את המבנים היבילים, תוך כדי איומים שאם לא נפנה אותם נישא באחריות להרס העתידי במקום".

"לא זו בלבד שהופקע שטח ללא ידיעת הישיבה ומתן אפשרות חוקית להתנגדות", טוען הרב חדד, "אלא שתוכניות הבניה של מבני הציבור במקום מראות כי בכל השטח הסמוך לישיבה ועד למרחק של מטר בודד מבניין הישיבה המרכזי אמורים להיבנות מוסדות, שכאמור ישמשו את תושבי הפרוייקט החדש. הדבר יחסום את כניסת הספקים לחדר האוכל ויפריע ללימודם של מאות תלמידי הישיבה. אין שום הצדקה בלקיחת שטח מאיתנו לטובת העניין", מדגיש הרב חדד, "על העירייה למצוא פתרונות לעניין ולא להפקיע שטח של הישיבה - שטח שאנו זקוקים לו לצרכים של בני הישיבה".

בהנהלת הישיבה נערכים בימים אלו לקיים הפגנת ענק ברחבת עיריית לוד בהשתתפות תלמידי הישיבה ובוגריה.

מעיריית לוד נמסר בתגובה: "העירייה פועלת ותפעל בהתאם למפת המדידה המדויקת ולא תיקח אפילו מטר אחד שלא הופקע כדין. ההפך הוא הנכון, דווקא הישיבה היא זו שהקטינה את שטח בית הספר היסודי בלמעלה מחצי דונם.

"במקרה דנן המדובר ב'שטח חום' שנועד לצורך בניית ארבעה גני ילדים, מועדון נוער, בית כנסת ומקווה טהרה לטובת הרחבת שכונת חב"ד החדשה 'שער העיר', כולן מסגרות של חב"ד, לרווחת ילדי ותושבי שכונת חב"ד ויש לברך על כך שכן אלה ילדי חב"ד ואלה ילדי חב"ד! מבני ציבור וחינוך אלו מתוכננים באופן קפדני ובסטנדרט גבוה, כך שלא יגבילו את חיי הישיבה והתלמידים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר