נבחר שגריר חדש לשגרירות ישראל בירדן

וועדת המינויים של משרד החוץ בחרה באמיר וייסבורד, בכיר במשרד החוץ להחליף את השגרירה ענת שלאין בירדן לאחר המשבר הדיפלומטי שנוצר בין שתי המדינות לאחרונה (מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אמיר וייסבורד (צילום: מתוך ynet)

וועדת המינויים לראשי נציגויות של משרד החוץ בראשות מנכ"ל המשרד יובל רותם בחרה היום (ה') באמיר וייסברוד לשגריר הבא של ישראל בירדן. כמו כן, רונן גיל נבחר לשמש כשגריר ישראל במיאנמר. המינויים טעונים את אישור הממשלה.

וייסברוד משמש כיום ראש חטיבת מזרח תיכון במרכז למחקר מדיני במשרד החוץ. הוא דובר ערבית שוטפת ושירת בעבר בשירות החוץ בירדן, בין השאר כדובר השגרירות. בין היתר שירת גם במרוקו וכיועץ מדיני במשלחת ישראל באו"ם הוא בעל שליטה מקיפה בערבית ובמתרחש במזרח התיכון.

ההחלטה התקבלה בעקבות המשבר הדיפלומטי שפרץ בין ישראל לירדן על רקע תקרית הירי בשגרירות בחודש יולי האחרון, שבה נהרגו שני ירדנים על-ידי מאבטח ישראלי שלטענתו הותקף על ידי אחד מהם באמצעות מברג. ירדן דרשה את פיטוריה של השגרירה עינת שלאין והעמדתו לדין של המאבטח זיו מויאל זאת בשל התמיכה שהיא העניקה לו והצילומים המשותפים במשרד ראש הממשלה.

ועדת המינויים התייחסה בהרחבה לתפקיד שאותו מילאה שלאין וחזרה על מחויבותו האישית והמקצועית של המשרד לתת לתרומתה של עינת ביטוי הולם בתפקיד עתידי במקום זה שהודחה ממנו בשל הדרישה הירדנית.

כזכור, לפני שבועיים אישר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי ישראל הסכימה לשלם פיצויים לממשלת ירדן, ואלו יועברו לפי דיווחים ירדניים למשפחות ההרוגים מתקרית הירי בשגרירות הישראלית וכן למשפחת השופט ראיד א-זעייתר שנורה למוות במעבר אלנבי בחודש מרס 2014. על פי דיווחים ירדנים מדובר בסכום של כ-5 מיליון דולר.

עם זאת, נתניהו הדגיש כי ישראל הביעה חרטה ונכונות לשלם את הפיצויים לממשלה בלבד – ולא למשפחות ההרוגים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר