שובת רעב

קטוע רגליים מפגין נגד כללית: "גזר דין מוות"

רענן קרקליס, נכה קטוע רגליים, איבד את שתי רגליו לאחר שחלה בסוכרת ובסרטן מפגין נגד קופת חולים כללית לאחר שנדרש לשלם סך 3,000 שקלים בעבור נסיעה באמבולנס בשל צורך בטיפול דיאליזה (בריאות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילום:שמיר אלבז, ynet)

נכה קטוע רגליים נדרש לשלם סך 3,000 שקלים בעבור נסיעה באמבולנס בשל צורך בטיפול דיאליזה, ובימים אלו הוא מפגין ושובת רעב במאהל שהקים מול קופת חולים כללית הנשר.

על פי הדיווח ב-ynet, רענן קרקליס, נכה קטוע רגליים, איבד את שתי רגליו לאחר שחלה בסוכרת ובסרטן, בשש השנים האחרונות הוא נאלץ לעבור 17 טיפולי דיאליזה בחודש, ובסיומם נדרשת השגחה רפואית צמודה בשל תופעות כגון ירידת לחץ דם והתעלפויות. לכן הוא נזקק להסעה באמבולנס. על פי חוק ביטוח בריאות ממלכתי, קופת החולים חייבת לממן 50% מעלות התשלום לחברה שמפעילה את שירותי ההסעה באמבולנס, ומימון החצי השני מושת על המטופל.

עוד דיווח כי, בעבר עלות ההסעה לבית החולים עמדה על 700 שקלים, אך במכרז החדש שקופת חולים כללית ערכה לאחרונה, העלות הצטמצמה לכדי 350 שקלים בלבד, כך שמטופלים נדרשים לשלם 175 שקלים. ואולם עבור קרקליס ועוד ארבעה מטופלים אחרים במנהלת כרמל של כללית, שנמצאים במצב דומה – השינוי מהווה בשורה קשה.

יצוין כי עד כה, מתוך רצון לסייע למטופלים, חברת האמבולנסים ויתרה להם על החצי שנדרשו לשלם, והסתפקה בתשלום של 350 שקלים. אך כעת, מאחר שהסכום שהיא מקבלת מהקופה ירד ל-175 שקלים, החברה אינה מוכנה להמשיך להשלים את הסכום בעצמה ודורשת מהמטופלים לשלם עבור ההסעה. עבור קרקליס שמתקיים מקצבאות בלבד, מדובר בהוצאה שאינו יכול לעמוד בה.

בראיון לאולופן ynet אמר רענן כי: "הוציאו לי גזר דין מוות, אני אמור לשלם 2,975 מתוך 2,342 שקלים של קצבת הנכות שלי. אני לא יודע אם אני צריך לקנות בזה תרופות או אוכל או לנסוע באמבולנס".

לדבריו: "אני אמשיך את המאבק הזה למרות שאני מסכן את החיים שלי", אמר. "אני לא רוצה להיכנס למלחמות של חברות האמבולנס עם קופת החולים, זה לא ענייני. אני מבין את הכוונה שלהם אבל הם צריכים להבין אותנו גם. אין לי שום אפשרות לעמוד בזה מבחינה כלכלית".

מקופת חולים כללית נמסר בתגובה: "מצוקתו של המטופל מובנת לנו והצוותים שלנו עומדים עמו בקשר רצוף. צוות העובדות הסוציאליות שלנו נפגש עמו, יזם פנייה לרשויות הרווחה המופקדות במדינה על סיוע בעת מצוקה כלכלית ונתן לו הדרכה כיצד לקבל סיוע מהרווחה ומעמותות.

"כדי להקל על מטופלי הדיאליזה במחוז חיפה וגליל מערב, נערך מכרז שהביא להוזלה משמעותית בתעריף הנסיעה ומכאן גם הפחתה ניכרת בשיעור השתתפותם. בנוסף, התשלום שלנו לחברות האמבולנס שזכו במכרז מתבצע ישירות, בלא להטריח את המטופלים בהגשת מסמכים במרפאה, תשלום והמתנה להחזר".

עוד נמסר מהקופה כי אנשיה פועלים על פי חוק, ללא כל שינוי בעניין הזכאות כפי שקבעה המדינה. "פעלנו לשיפור עלויות ומניעת הטרחת מטופלים. השארנו גם בידי המטופלים את הזכות לבחור בחברות אמבולנס שלא במכרז, אך ההחזר הוא כמובן בתעריף המוזל למטופלים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר