אות ברית קודש

המוהל של רוסיה: מוהל אחד - 7,000 בריתות

כל ברית מרגשת מחדש, אך הפעם ההתרגשות הגיעה לשיא חדש. לא כל מוהל זוכה למול את הילד ה-7 אלף שלו, ועל אחת כמה וכמה, כאשר מדובר בבריתות שנערכות ברוסיה (חדשות)

ר' ישעיה משה שאפיט (באדיבות המצלם)

כל ברית מרגשת מחדש, ובדרך כלל גם עומד מאחוריה סיפור מפעים ומיוחד של מסירות נפש, אך הפעם ההתרגשות הגיעה לשיא חדש. לא כל מוהל זוכה למול את הילד ה-7 אלף שלו, ועל אחת כמה וכמה, כאשר מדובר בבריתות שנערכות ברחבי רוסיה.

המוהל ר' ישעיה משה שאפיט, מתעד כל ברית וברית שערך בימי חייו, עם כל המסמכים ותמונות הנימולים, ואת אישורי היהדות מטעם הרבנות הראשית לרוסיה בראשות רבה הראשי של רוסיה הרב בערל לאזאר.

ר' ישעי' שאפיט – הוא המוהל הראשי של רוסיה, וכאמור, זכה השבוע למול את הנימול ה-7 אלף, וזאת במסגרת מסע בריתות שערך השבוע בסיביר, בה הגיע גם לעיר אומסק שבסיביר בה מכהן כשליח חב"ד ורב העיר מזה 16 שנה הרב אשר קריצ'בסקי, ומל ארבעה יהודים, ובהם, חניך בגן הילדים היהודי, צעיר שיעורי תורה לצעירים, ו 2 חברי קהילה בן 35 ובן 60.

רבות מהבריתות נערכות במרפאת הבריתות "ברית יוסף יצחק" אשר במחלקה הרפואית ב"מרכז החסד היהודי שערי צדק", הממוקם בשכונת "מארינה רושצ'ה" שבמרכז מוסקבה. כאשר מערכת רישום מיוחדת נבנתה ברמת פיקוח גדולה, בהתאם להנחיות רבה של רוסיה הגר"ב לאזאר, העומד בראש הרבנות הראשית לרוסיה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר