סערה ציבורית

גורם משטרתי: המעקב אחר חוקרי נתניהו בוצע מאירופה

בעוד מקורבי היועהמ"ש מנדלבליט מגדירים את טענו המפכ"ל אלשיך כי בוצע מעקב אחר חוקרי נתניהו - כשמועות, גורם במשטרה מוסיף עוד פרטים בפרשה המסעירה (חדשות, בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
המפכ"ל אלשיך וראש הממשלה נתניהו (צילום: אוהד צויגנברג, אלכס קולומויסקי - ynet)

דבריו של מפכ"ל המשטרה, רב ניצב רוני אלשיך, כי בוצע לכאורה מעקב אחר חוקרי משטרה שהיו מעורבים בתיקי ראש הממשלה בנימין נתניהו, ממשיכים לעורר סערה פוליטית-משפטית.

גורמים משפטיים בסביבת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט אמרו הערב (חמישי) כי, "המפכ"ל פנה לפני כשנה ליועהמ"ש ודיווח לו על חשד כזה, והיועץ ביקש שיעבירו ראיות, לא העביר כלום. מדובר בשמועות".

בערוץ עשר דווח, כי המעקב אחר חוקרי המשטרה בוצע לכאורה על ידי גורם המקורב לנתניהו ממדינה באירופה. לדברי גורם משטרתי, דמות אירופית המקורבת לנתניהו פעלה כביכול כדי לאסוף את המידע, והפעולות פסקו לאחר שאלשיך דיבר על המעקב-לכאורה באופן פומבי לפני כשנה.

ב'כאן' התפרסם, כי המפכ"ל התכוין ככל הנראה לצילום ביתו של ניצב בדימוס מני יצחקי, ראש אגף החקירות והמודיעין לשעבר, במטרה לתעד בו עבירות בנייה.

אלא שהעיתונאי יואב יצחק צייץ לגבי זה, כי הוא בכלל זה שיזם את הצילום המדובר: "מדהים. מפתיע. "המפכ"ל אלשיך מכוון לידיעה שחשפתי בדבר עבירות הבניה שביצע מני יצחקי. על זה בנה האשמות שווא ששוגרו חוקרים פרטיים. אני נסעתי וביקרתי סביב ביתו של מני יצחקי. אני צילמתי. ואני פרסמתי. חוקרים פרטיים? לא ולא. כמה שטויות במוחו הקודח של אלשיך".

כזכור, בריאיון ששודר אמש בתוכנית "עובדה", אמר אלשיך: "אמרתי שיש לחצים על גורמים שעוסקים בחקירה, שמסתובבים סביב החוקרים אנשים שמרחרחים בשטח... כדי לאסוף אינפורמציה על הקצינים. זה אומר שמתחילים לשאול שאלות על חוקרים של המשטרה ומסתובבים סביב שכניו, ואנחנו יודעים לומר שזה גורמים שזה מקצועם".

הגורמים שעומדים מאחורי החוקרים הפרטיים הם "רבי כוח", הוסיף המפכ"ל: "בסוף אנחנו יודעים מי הגורמים האלה, ככל הנראה מישהו צריך לשלם להם - ולכן זה מאוד הפריע לנו", ציין המפכ"ל.

נתניהו מזלזל בהמלצות המשטרה הצפויות נגדו בקרוב (צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של נתניהו)

דבריו אלו הובילו את ראש הממשלה נתניהו למתקפה חריפה תוך שהוא דורש לחקור את האמירות הללו. וכך הוא כתב בפייסבוק: "מזעזע לגלות שהמפכ"ל חוזר על הרמיזה ההזויה והשקרית כאילו ראש הממשלה שלח חוקרים פרטיים נגד קציני משטרה החוקרים אותו. הרמיזות של המפכ"ל הן כל כך חמורות, שנדרשת מיד חקירה אובייקטיבית ומהירה על הטענה שראש הממשלה שלח חוקרים - ולאחר שיתברר שאין קשר כזה, יש להסיק את המסקנות המתחייבות לגבי אופן ניהול החקירה וגיבוש ההמלצות נגד ראש הממשלה".

"אין כאן שום התקפה אישית - לא על המפכ"ל ולא על אף אחד אחר. השאלה האמיתית היא טוהר החקירה. והדרך היחידה לברר אותה היא על ידי חקירה אובייקטיבית, בלתי תלויה ומהירה", הוסיף ראש הממשלה.

לדבריו, "לא אנו הזמנו את הראיון ב'עובדה', לא אנו שמנו מילים בפיו של איש, ולא אנו קבענו את עיתוי הראיון בסמוך לפרסום ההמלצות. הטענות שהושמעו הן חמורות והן צריכות להדיר שינה מעיני כל אדם הגון. צריך לחקור את האמת ומיד. גילוי האמת וההקפדה על טוהר החקירה לא יחלישו את משטרת ישראל. להפך, הם רק יחזקו אותה ואת שלטון החוק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר