ראש מטה חיל האוויר:

"התקיפה הנרחבת ביותר מאז מבצע שלום הגליל"

ראש מטה חיל האוויר, תא"ל תומר בר, הגיב להסלמה הדרמטית בצפון הארץ ואמר כי "לאחר שיגור של עשרות הטילים לעבר מטוסינו בעצם מתבצעת תקיפה הרחבה ביותר מאז שלום הגליל לעבר הצפון" (צבא)

ב. ניסני | כיכר השבת |
תא"ל תומר בר (צילום: עדי עבו, דובר צה"ל)

ראש מטה חיל האוויר, תא"ל תומר בר, הגיב להסלמה הדרמטית בצפון הארץ: "המל"ט האיראני היה מדגם מתקדם הוא שהה במרחב הישראלי כדקה וחצי. הטייסים לא דיווחו שנפגעו אלא עשו נוהל נטישה, מאז 1983 לא נפגע לנו מטוס מאש אויב".

לדברי תא"ל בר: "זו חוצפה מצד הסורים לשגר לעברנו טילים ולכן פעלנו באופן נרחב ומקיף. תגובת צה"ל מהווה פגיעה משמעותית במערך ההגנה של חיל האוויר הסורי. פגענו במרכז הפעלת האש שלהם, מערכי תקשורת והאזנה איראנים"

"הטייסים בדיוק תקפו את קרון הבקרה שהפעיל את המל"ט האיראני" הוסיף ראש מטה חיל האוויר: "אנחנו בוחנים ממה הטייסים נפגעו, מהטיל עצמו או מהנטישה. לא ברור האם הטיל פגע במטוס אך אנו מעריכים שכן. הירי היה סורי ולא אף גורם אחר".

תא"ל בר הוסיף כי: "הטייסים לא דיווחו שנפגעו אלא עשו נוהל נטישה. חילוצם היה מהיר ואנחנו מתחקרים מה קרה שם. נבדוק גם כיצד פעלו כל מערכות ההגנה שעל המטוס".

"לאחר שיגור של עשרות הטילים לעבר מטוסינו בעצם מתבצעת תקיפה הרחבה ביותר מאז שלום הגליל לעבר הצפון. תקפנו סוללות טילים מתקדמות ומערכות הגנה אוויריות כולל מערכות איראניות בסוריה" הוסיף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר