תיעוד

צה"ל חשף: זה הבסיס הסורי ממנו איראן פעלה - והותקף

דובר צה"ל חשף הערב את בסיס 'T4' של חיל האוויר הסורי ששירת את איראן ובין היתר ממנו שוגר המזל"ט שחדר לישראל: "איראן וכוח קודס של משמרות המהפכה פועלים שם תקופה ארוכה" (צבא)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום: דובר צה"ל)

דובר צה"ל חשף הערב (מוצ"ש) את הסביב הסורי ממנו פעלו - תקופה ארוכה - כוחות המהפכה של איראן. כמו כן, פורסמו תמונות של קרון השליטה ממנו הופעל המזל"ט.

בצה"ל הדגישו כי "בחודשים האחרונים החלה איראן להשתמש בבסיס כשלה ומשתמשת בו לביצוע העברות אמצע לחימה התקפי לגורמי הציר כחלק מתהליך בניין כוח ייעודי מול ישראל".

עוד נמסר מצה"ל כי: "פעולות אלו של איראן בבסיס מבוצעות לכאורה בכסות של תמיכה בלחימה כנגד גורמי הג׳יאהד העולמי אך הפעולות שביצעה ביממה האחרונה מוכחים כי עניינה האמיתי הינו פעולה ישירה אלימה כנגד ישראל".

שברי המזל"ט (צילום: דובר צה"ל)

בצבא הדגישו כי בפעולה האיראנית התממשו כל האזהרות הישראליות נגד ההתבססות האיראנית בסוריה. מדובר בפעולה התקפית יזומה וישראל נאלצה להגיב תחילה על האיום בשטחה ולאחר מכן אל מול הגורמים העוינים הפעילים משטח סוריה אל מולה.

כזכור, הבוקר נרשמה הסלמה חמורה במצב הביטחוני בצפון הארץ. האירוע החל כאשר כלי טייס בלתי מאויש שיוצא באיראן חדר לשטח ישראל, בתגובה - תקף חיל האוויר הישראלי בשטח סוריה, טילי נ"מ נורו ופגעו במטוס F-16 ישראלי, שני הטייסים נטשו, אחד מהם נפצע באורח קשה והשני באורח קל.

שברי המזל"ט (צילום: דובר צה"ל)
שברי המזל"ט (צילום: דובר צה"ל)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר