ארה"ב תומכת בישראל

דיווח: שישה נהרגו בתקיפות חיל האוויר בסוריה, בהם זרים

לפחות שישה נהרגו בתקיפות חיל האוויר הישראלי על יעדים בסוריה, כך עולה מדיווח מרכז המעקב הסורי אחר זכויות אדם • בינתיים, הבית הלבן ממשיך להביע תמיכה פומבית בישראל (אקטואליה)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
השמדת קרון השליטה שממנו שוגר המל"ט (צילום: דובר צה"ל)

מרכז המעקב הסורי אחר זכויות אדם דיווח הבוקר (ראשון) כי לפחות שישה בני אדם נהרגו בתקיפות שביצע חיל האוויר הישראלי ברחבי בסוריה, בין ההרוגים אזרחים זרים.

על פי טענות מרכז המעקב - בהרוגים ישנם אנשי המשטר הסורי ופעילי המיליציות התומכות בו, בעלי אזרחות סורית וזרים.

בתוך כך, ארה"ב של הנשיא טראמפ ממשיכה בתמיכה פומבית וחד משמעית במדינת ישראל. הבית הלבן מסר הלילה כי "ישראל היא בעלת ברית נאמנה של ארצות הברית ואנו תומכים בזכותה להגן על עצמה מפני כוחות סורים ומיליציות בתמיכת איראן בדרום סוריה". עוד נמסר בהודעה: "אנו קוראים לאיראן ולבעלות בריתה להפסיק את הפעולות המתגרות ולפעול למען שלום אזורי".

צפו: הפלת המל"ט האיראני בשטח ישראל (צילום: דובר צה"ל)

כמו כן, דובר הפנטגון אדריאן רנקין-גאלוויי, מסר כי "לישראל הזכות להגן על עצמה מפני פעולות תוקפניות. ישראל היא השותפה הקרובה ביותר שלנו באזור ואנו תומכים באופן מלא בזכותה להגן על עצמה מפני איום על שטחה ועל תושביה".

כזכור, אתמול נרשמה הסלמה חמורה במצב הביטחוני בצפון הארץ. האירוע החל כאשר כלי טייס בלתי מאויש שיוצר באיראן חדר לשטח ישראל, חיל האוויר השמיד את הכלי.

בתגובה - תקף חיל האוויר הישראלי שורת רחבה של יעדים בשטח סוריה, טילי נ"מ נורו ופגעו במטוס F-16 ישראלי, שני הטייסים נטשו, אחד מהם נפצע באורח קשה והשני באורח קל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר