בקרוב תוכלו להעביר כסף דרך 'ווטאסאפ'?

אפליקציית המסרים הפופולרית בעולם משיקה בהודו שירות חדש של העברת כספים מחשבון לחשבון באמצעות וואטסאפ. השירות יאפשר לשלוח כסף כמו שליחת תמונה (אפליקציות)

בני סולומון | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

חברת המסרים המיידים הגדולה בעולם "וואטסאפ" המתגאה ב-1.5 מיליארד משתמשים, וחברה בת של פייסבוק שרכשה אותה בסכום שערורייתי של 19 מיליארד דולר, החלה בהודו בהשקה רכה לשירות תשלומים עמית לעמית (P2P).

השירות החדש מאפשר העברת כספים בין משתמש למשתמש, בדומה לאופן שבו מצרפים תמונה להודעה. על פי תמונות שהועלו לרשת, השירות אינו מבוסס כרטיס אשראי אלא על הצמדת חשבון הוואטסאפ לחשבון הבנק של המשתמש. נכון לעכשיו, העברת הכספים תתאפשר רק בין משתמשים פרטיים ולא כאמצעי תשלום לסוחרים וחנויות. ככל הידוע השירות פטור מעמלה וייתכן מאד כי בעתיד יהיה ניתן לשלם גם לעסקים תמורת עמלה מסוימת.

בשלב זה מדובר בשירות ניסיוני, שזמין רק לחלק ממשתמשי האפליקציה בהודו. השירות הושק לאחר שהממשלה ההודית אישרה זאת לוואטסאפ, ביולי האחרון. למיזם שותפים שורה ארוכה של בנקים הודים גדולים כגון ICIC ו-Axis.

אימוץ סמארטפונים בהודו מתרחש בקצב מהיר. בסין מספר הסמארטפונים הוא 1.3 מיליארד, הודו שנייה אחריה עם 530 מיליון משתמשים והרחק מאחור ארה"ב עם 229 מיליון בעלי סמארטפונים - כך על פי מחקר של סוכנות המדיה זניט. הודו היא במידה רבה "מדינת וואטסאפ", כאשר לשירות יש מעל 200 מיליון משתמשים יומיים פעילים.

וואטסאפ שכאמור נרכשה בסכום עתק מחפשת כבר זמן מה מודל עסקי לשירות החינמי כדי להצדיק את ההשקעה האדירה. כתוצאה מכך השיקה החברה ממש בשבועות האחרונים את שירות וואטסאפ לעסקים, שירות בתשלום לבעל העסק - כשבישראל הייתה חברת פלאפון הראשונה לאמצו. כאמור, מודל עסקי עתידי יכול להיות מבוסס עמלה על העברות כספים בין עמיתים ותשלומים לבתי עסק. אפליקציות מסרים מיידים אחרות, כמו WeChat הסינית, כבר מזמן משמשות כארנק סלולרי לכל עניין ודבר זאת כאמור בהתאמה לשימוש הגבוה של הסינים בסמרטפונים.

בישראל ישנם כבר מספר לא קטן של שירותי תשלום P2P כמו פייבוקס, פפר ו-Bit. ההבדל הוא שוואטסאפ ממילא מותקנת במכשירים של (כמעט) כל המשתמשים הישראלים, כך שהשקת השירות בישראל, אם תקרה יום אחד, תוכל לקבוע סטנדרט חדש בהעברות כספים בקלות ובמהירות שהוא יכול להיתפס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר