"קיבלת החלטה נכונה"

מפקד חיל האוויר לטייס שנפצע: הצלת את החיים שלכם

מפקד חיל האוויר אלוף עמיקם נורקין ביקר את טייס ה-F-16 שנפצע באורח קשה בהתרסקות המטוס ושיבח אותו כי קיבל את ההחלטה הנכונה • "הצלת את חיי הנווט, רב-סרן א', ואת חייך שלך" (חדשות)

הטיס שנפצע, אמש (צילום: דובר צה"ל)

מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, ביקר אתמול (ראשון) את רב סרן ע', טייס הקרב שנפצע באורח קשה בהתרסקות מטוס ה-F-16 בצפון בשבת קודש, המאושפז בבית החולים רמב"ם בחיפה.

אלוף נורקין אמר במהלך שיחתו לטייס כי "מהרגע שבו הבנת שאתה צריך לנטוש את המטוס - קיבלת את ההחלטה הנכונה ובכך הצלת את חיי הנווט, רב-סרן א', ואת חייך שלך".

מצבו של רב סרן ע' השתפר במהלך היום אתמול, הוא חזר להכרה מלאה ומצבו מוגדר כעת בינוני. רב-סרן א', נווט הקרב שנפצע באורח קל, שוחרר לביתו.

מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין וטייס הקרב שנפצע (צילום: דובר צה"ל)

ראש להק אוויר, תא"ל אמנון עין-דר, הסביר אתמול כי "אנחנו פועלים בסוריה, רק בשנה האחרונה כבר ביצענו בסוריה אלפי פעולות ואנחנו מתמודדים גם עם חלק מהירי הזה. במקרה הזה המטוס נפגע, מן הסתם אנחנו לא מרוצים מזה ונתחקר זאת, נלמד מה לעשות בפעמים הבאות".

בחיל האוויר ממשיכים בחקירת ההתרסקות תוך כדי הרכבת חלקי המטוס שהתרסק סמוך לקיבוץ הרדוף ותחקור שני הטייסים שנטשו את המטוס לאחר הפגיעה.

אחד התרחישים העיקרים שנבדקים הוא עומס יתר על מערכות ההגנה של המטוס, שהיה הגורם העיקרי שאפשר את הפגיעה במטוס.

אתמול התחזקה ההערכה כי אחד מעשרות טילי הנ"מ ששוגרו לעבר המטוס, התפוצץ בקרבתו ורסיסים שחדרו לקוקפיט גרמו לפציעתו של הטייס. אילו היתה נרשמת פגיעה ישירה במטוס, ההערכה היא כי התוצאה היתה קשה בהרבה.

לפי הערכות, המטוס תמרן בגובה של יותר מ-10 אלף רגל בשמי הגליל, מה שגרם לו להיות חשוף יותר לטילי הנ"מ ששוגרו אליו, זאת בשעה שהטייס והנווט היו בשיאה של תקיפת הקרון האיראני שהפעיל את המל"ט שחדר לישראל כמה שעות קודם לכן.

הטילים ננעלו על המטוס באופן מהיר מאוד, כך שהטייסים לא הספיקו לדווח דבר ברשת הקשר והם נאלצו בתוך שניות להחליט אם הם משלימים את המשימה או מצילים את חייהם.

כפי הנראה שוגרו אל המטוס עשרות טיליל נ"מ מסוגים שונים, מה שהעמיס על מערכות ההגנה וההתרעה של המטוס, ובכך נגרמה התוצאה הקשה.

כזכור, לפנות בוקר בשבת קודש חדר כלי טיס איראני בלתי מאויש לשטח ישראל. הכלי הופל על ידי מסוק אפאצ'י לאחר כדקה וחצי. בתגובה לחדירה, מטוסי חיל האוויר תקפו את הקרון שהפעיל אותו - בעומק השטח הסורי, כאשר אחד מהם נפגע בשמי ישראל מאש נ"מ של צבא סוריה והתרסק. בתגובה לכך תקף צה"ל שורת מטרות איראניות וסוריות, בתקיפה שהוגדרה כרחבה ביותר בסוריה מאז מלחמת שלום הגליל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר