פרסום ראשון

הרב מוצפי לתלמידיו: "מנסים בכוח לחלן את הבנות" • האזינו

הגאון רבי בן ציון מוצפי התבטא בפני תלמידיו כי מנסים בכוח לחלן את הבנות. "רוסיה זה פה!", זעק הרב והדף את דבריו של הרמטכ"ל "שהצבא לא מחלן אנשים" • האזינו (חדשות חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרב מוצפי (צילום: יעקב כהן - פלאש 90)

סאגת גיוס הבנות לא יורדת מסדר היום, לאחר קריאת הרבנים לבנות שלא להתייצב בלשכות הגיוס בשום פנים, חשוף "כיכר השבת" את התבטאותו חסרת התקדים של הגאון רבי בן ציון מוצפי, מבכירי הפוסקים הספרדים, שאמר כי מחפשים לחלן את בנינו ובנותינו.

"כיכר השבת" חשף בשבועות האחרונים התבטאות של הרב מוצפי על גזירת הבנות, אך נדמה כי התבטאות חריפה כפי שהתבטא בימים האחרונים, טרם נשמעה עדיין מפי הרבנים שמתנגדים לתקנות החדשות לפטור בנות שידונו מחר (שלישי) בוועדת חוץ וביטחון.

בדבריו אמר הרב מוצפי: "היום נלחמים על כל מיני גזירות - על שבת, על בני ישיבות ועל הבנות.. איזה גזירות יש היום על הבנות, כל מיני חקירות חוקרים אותן, מנסים בכוח לחלן אותן! ואלה אומרים - לא נכון, לא כצעקתה. זה בהחלט כצעקתה וצעקתה, זעקה הנערה ואין מושיע לה בעוונות הרבים".

"לכן צריך כל אחד לשים לב על בנותיו ועל בניו שלא יקחו אותם ולא יקלקלו אותם ולא יהרסו אותם", הוסיף הרב מוצפי.

הרב מוצפי המשיך ואמר: "הנה אתמול מה היה, בושה וחרפה, היה מפקד חרדי בצבא, שהגיע חייל דתי מסכן שהלך לצבא, ובא לעלות לנגמ"ש, אבל היו שם ארבעה בחורים חיילים ובת אחת, אמר החייל אני לא עולה לא מוכן, אמר לו המפקד זו פקודה, החייל אומר אני לא מוכן, אמר לו המפקד שוב פעם פקודה, ועל פי החוק הוא לא חייב כי יש נגמ"ש אחר בלי בנות, אבל המפקד מתעקש איתו - אתה תכנס פה, כי אם לא, תקבל חמישה עשר יום במחבוש. רשע. מה שווה התפילין שהוא מניח? הוא אומר שמע ישראל?! זה איפה אנחנו נמצאים. רוסיה זה פה!".

"אבל יגידו לך, לא, אנחנו לא מחלנים. הרמטכ"ל אומר שהצבא לא מחלן אנשים. הנה... וככה כל יום סיפורים כאלה. נורא ואיום, אנחנו נמצאים במצב קשה", סיים הרב מוצפי את דבריו.

בנוסף, הגאון רבי מאיר מאזוז, ראש ישיבת "כסא רחמים", התייחס במכתב מיוחד לנושא וכתב כי "קראתי כל דברי הרבנים בעצרת שהיתה בליל י' שבט נגד גיוס הבנות, והדברים חוצבי להבות. זה כמה שנים שעל הנערה המתגייסת לשלוח תצהיר בחתימת רב או עו"ד שהיא שומרת תומ"צ ותו לא, ועכשיו מחייבים אותן להופיע ללשכת הגיוס, ולדבר על לבן להתגייס בכל מיני פיתויים, ומה תעשה הבת ולא תחטא?".

מכתבו של הגר"מ מאזוז

הרב מאזוז מוסיף וכותב כי "זכורני מלפני 65 שנה בגיליונות "חומתנו" שהיו מגיעים אלינו לחו"ל, ששאלו נערה אחת למה עושים "יחץ" בליל פסח ולא ידעה, מיד הוכרזה כחילונית. ולפני כשלושים שנה, נערה אחת בתו של רב (כמדומה שרה ברזאני) נשאלה באיזה ימים תוקעים בשופר, וענתה ביום ראש השנה ובהושענה רבה, וגוייסה בכח הזרוע.

"ולו ידעו השואלים כי יש מנהג אצלנו ובכמה מעדות המזרח לתקוע בשופר בהושענה רבה, וכן נדפס במחזור לשלש רגלים ליוורנו, כי אז הרפו את ידם ממנה. "שואלים" קטנים מחבלים כרמים".

הרב ממשיך וכותב: "כן בעניין גיוס בחורי הישיבות, כמה שתכבידו את העול עליהם, יצא בדיוק להיפך. אתם נותנים יד ל"פלג הירושלמי" להפגין בחוצות ירושלים נגד הגיוס. השימוש בכח לא יועיל אלא יזיק (למי שזוכר את "ימי לפיד" הבוערים כלפידים).

"אבל אנו מאמינים שהתבונה והשכל יגברו על כח הזרוע, ונפסיק להלחם איש באחיו ואיש ברעהו. וה' יברך את עמו בשלום מבית ומחוץ, אמן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר