"הוא בעייתי, לא החוקים"

ח"כ גפני ל'כיכר': "אהרון ברק עושה את הכפייה החילונית"

קריאת פרופ' אהרון ברק לציבור החרדי זוכה למענה חריף מצדו של ח"כ גפני שאומר ל'כיכר השבת' כי "ברק עושה את הכפייה הכי ברורה, מנצל את הכוח" • "מי יעצור את העליון?", הוא תוהה (אקטואליה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

דבריו של פרופ' אהרון ברק, נשיא בית המשפט העליון לשעבר, בפתיחת הקונגרס הישראלי הראשון ליהדות ודמוקרטיה, שהובאו ב"כיכר השבת", בו קרא לציבור החרדי ולציבור החילוני להכיר את האחר ולהיות מוכן לפשרות כואבות, זכו לתגובה מיידית וחריפה של יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני.

בשיחה עם "כיכר השבת", מיד לאחר דבריו של ברק, אומר גפני כי "אהרון ברק עושה את הכפייה החילונית. אין אף פעם שהוא פסק משהו לטובת הציבור החרדי או הציבור הדתי שומר המצוות, לא היה דבר כזה, והוא עומד פה... אמרתי, שפשפתי את העיניים והאוזניים לשמוע אם זה הוא אומר את זה".

לדברי גפני, "הוא עושה את הכפייה הכי ברורה, חד משמעית, מנצל את הכוח".

אבל הוא אומר כל החוקים של הציבור החרדי הם בעייתיים...

גפני: "הוא בעייתי, למה החוקים בעייתיים? עד עכשיו היה בסדר, פתאום זה לא בסדר בגלל שהוא בא ואמר הכל שפיט?".

אתה חושב שרוב הציבור המסורתי הוא בעצתם בעמדות של הציבור החרדי?

"לא, כל אחד לפי דרגתו. אמרתי שיש יותר ויותר ציבור שקונה בשבת במרכולים אבל יותר ויותר והרבה יותר מזה, שמתקרב ליהדות והוא ציבור מסורתי וההתנגשות הזו תגיע בתוך הציבור המסורתי".

נאומו של גפני בקונגרס (צילום: כיכר השבת)

גפני התייחס בנאומו בקונגרס לנושא השבת ואמר כי "זהו דור חדש, ציבור שלם הולך לקניות בשבת. דבר שלא נראה קודם. מנגד יותר ויותר ציבורים מתקרבים ליהדות. חוק המרכולים שעבר הוא טוב, אני אומר לכם שאם לא נתעשת אנו הולכים להתנגשות בציבור המסורתי. לא רק בין דתיים לחילוניים. רבים מאזרחי ישראל לא רוצים לעבוד בשבת".

גפני התייחס בנאומו גם לדבריו של אהרון ברק ואמר כי "האיש מבקש שתהיה סינטזה של יהדות ודמוקרטית. אני אומר לכם שאין חוק אחד שלא נפסק נגנדו החרדים. בית המשפט העליון נוקט בעמדה אחת - היא ההפך מהעמדה של ציבור גדול בארץ ובעולם.

"האמת היא צריכה להיאמר - בשום נושא אידולוגי לא נפסק לטובנתו החרדים. בנושאים כמו כניסה לעם היהודי, וחוק העבודה בשבת אין מקרה אחד שבו נפסק לטובתנו".

"לצערי, בתי המשפט שוגים בעניין היהדות, והעליון משליט את הכוח שלו בכך שאי אפשר לבקרו שלא בדומה לח"כים. אם לא נבקר אותו ולא נפעל מי יעצור את בית המשפט העליון?", הוסיף גפני. "אם ישראל הייתה מדינת הלכה, אום אל פחם לא הייתה נראת כמו שהיא נראית. אני לא מבקש להיות במדינת הלכה, אך אין שיוויון בעולם ואנו לא מאמינים בשיוויון. יש מצוות וחוקים שמובנים לאדם המתורבת שחלקם שייכים גם לעולם המודרני. לאורך ההיסטוריה מדינות חוק הפכו להיות גו'נגל ראו ערך גרמניה".

גפני הוסיף ואמר כי "כאדם דתי, ישנו ציבור לא קטן שייפגעו אורחות חייו מאפקים דרך ת"א ועד נהריה. שפתיחת המרכולים צובטת את ליבם. נולדנו כאן, אנחנו רוצים שהמדינה תתפתח, הכלכלה תהיה חזקה וצומחת. כולנו בעד שהמדינה תהיה דמוקרטית וגם יהודית אך לא כמו המדינה שנראית על ידי בית המשפט העליון. לאהרון ברק אומר - אני רוצה להיות חבר שלך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר