הותר לפרסום

מחבלים נעצרו והשיטה נחשפה: כך פועל חמאס מטורקיה

רשת של מחבלי חמאס הכוללים גם ערבים-ישראלים ושמנוהלת בעיקר על ידי פעילי טרור שהשתחררו ב"עסקת שליט", נחשפה לאחרונה בידי גורמי הביטחון (חדשות, בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
שנים מהמחבלים שנעצרו (צילום: דוברות שב"כ)

הותר לפרסום היום (שני), כי במסגרת פעילות משותפת של השב"כ ומשטרת ישראל נעצרו במהלך החודש האחרון, שני חשודים בגיוס לפעילות הטרור של ארגון חמאס שמקורה על אדמת טורקיה.

לפני כחודש נעצר לחקירה כמיל טקלי, אזרח טורקי המוכר כמרצה למשפטים, בחשד שסייע לפעילי טרור צבאיים של החמאס בטורקיה. כעבור מספר ימים נעצר לחקירה גם דרע'אם ג'בארין, אזרח ישראלי המתגורר באום אל פאחם.

בחקירה התברר כי השניים גוייסו בטורקיה על ידי בכיר החמאס זאהר ג'בארין, שהשתחרר ב"עסקת שליט". ג'בארין הוא שאחראי על תקציב תנועת החמאס, תוך שהוא מקדם פעילות טרור צבאית עניפה באיו"ש בהנחייתו של צאלח ערורי, המשמש כסגן יו"ר התנועה.

בחקירתו של טקלי עלה, כי טורקיה תורמת להתעצמות הצבאית של חמאס בין היתר באמצעות חברת SADAT שהוקמה בהנחיית עדנאן בשא, יועץ המקורב לגורמי ממשל טורקי. החברה הוקמה כדי לסייע בכספים ובאמל"ח להקמת "צבא פלסטין", שייעודו הוא להילחם נגד ישראל. אחד מעובדי החברה אף סייע לבכירי חמאס לבקר בתערוכת נשק בתורכיה בשנת 2015, במהלכה הביעו ענין ביכולות מזל"טים.

עוד התברר בחקירה, כי החמאס מקיים קשר ישיר עם הרשויות הטורקיות באמצעות ג'האד יע'מור, פעיל טרור, שהיה מעורב בחטיפת החייל נחשון וקסמן הי"ד ושוחרר במסגרת "עסקת שליט".

ראש הממשלה נתניהו מצדיק את עסקת שליט, בה הוא הושב בתמורה לשחרור 1,027 מחבלים (צילום ארכיון: לע"מ)

מהפרטים עולה, כי בשנת 2012 התבקש טקלי לסייע לפעילי חמאס שהגיעו לטורקיה להתבסס בה אישית וכלכלית. פעילי הטרור להם סייע טקלי, רובם משוחררי "עסקת שליט", היו מעורבים בפיגועי טרור שגבו קורבנות ישראלים. טקלי סייע להם בהשגת אשרות שהיה, בשכירות ורכישה של נכסי נדל"ן למגורים ולעסקים, ברכישת רכבים מפוארים וכן בהתבססות עסקית בטורקיה, באמצעות רישום חברות על שמו.

ממצאי החקירה חשפו פעילות ענפה של חמאס להלבנת הון בטורקיה בהנחייתו של זאהר ג'בארין, תוך העלמת עין של הרשויות לגבי מקור הכספים. בחקירה התברר כי פעילי חמאס מחזיקים בבעלותם חברה בשם IMES, ששימשה את החמאס להסוואת פעילות הלבנת הון בהיקף של מליוני דולרים, שהועברו לרצועת עזה ולמדינות שונות.

חשיבותה של חברת IMES עבור החמאס נחשפה גם בחקירת החשוד השני שנעצר, דרע'אם ג'בארין. דרע'אם גוייס לחמאס על ידי זאהר ג'בארין במהלך ביקוריו בטורקיה. הפנייה אליו בוצעה בחסות פעילותה העסקית של חברת IMES. במשך כשנה וחצי הגיע דרע'אם לביקורים תכופים בטורקיה, והתבקש על ידי מפעיליו להעביר כספי חמאס מטורקיה לשטחי יהודה ושומרון.

דרע'אם קיבל ממפעיליו בטורקיה מאות אלפי יורו עבור תשתיות טרור צבאיות של חמאס, והוא דאג להטמינם בנקודת מסתור באיו"ש. בחיפוש בביתו של דרע'אם נתפס סכום של 91,000 אירו, אותם התכוון להעביר לאיו"ש.

אחד מהמחבלים שנעצרו

החקירה חשפה כי פעילותו של דרע'אם בוצעה בהנחיית בכירי החמאס זאהר ג'בארין ויד ימינו, סלאמה מרעי, שהשתקעו בטורקיה בסיוע טקלי. סלאמה מרעי הוא משוחרר "עסקת שליט", שהיה מעורב בפיגוע ירי באיזור בורקין במרץ 93', בו נרצח חייל צה"ל.

במסגרת החקירה נעצרו חשודים נוספים, תושבי אום אל פחם, שסייעו לדרע'אם בהיבטי כספים.

כמיל טקלי גורש מישראל בתום חקירתו, והעמדתו לדין של דרע'אם ג'בארין צפויה בימים הקרובים.

בשירות הביטחון הכללי אומרים היום, כי "ממצאי החקירה ממחישים את הפעילות הצבאית והכלכלית הענפה של החמאס בטורקיה המתקיימת ללא הפרעה, תוך העלמת עין ולעתים אף בעידוד גורמי הממשל טורקיים ובסיוע אזרחים טורקים שחלקם מקורבים לממשל. פעילות זו נסמכת, בין היתר, על פלטפורמות עסקיות המשמשות את החמאס להלבנת כספים המועברים לאיו"ש ולגיוס ישראלים עבור פעילותו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר