מהומה בכנסת

קבוצת נכים ערכה מחאה ליד מזנון הח"כים

קבוצת נכים פתחו בצהריים במחאה במשכן הכנסת בסמוך למזנון חברי הכנסת והבהירו כי לא יזוזו משם עד להגעת ראש הממשלה, זאת במחאה לסיכומים החדשים בעניינם (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
מחאה הנכים בכנסת (צילום: כיכר השבת)

מהומה בכנסת: קבוצת נכים פתחו בצהריים (שני) במחאה במשכן הכנסת בסמוך למזנון חברי הכנסת.

כוחות של משמר הכנסת הוזעקו למקום וכך גם קצין הכנסת תת ניצב יוסף גריף. הנכים אמרו כי לא יזוזו מהמקום עד להגעת ראש הממשלה בנימין נתניהו אך לאחר דקות ארוכות הנכים עזבו את המקום.

אייל כהן מוביל מאבק "הנכים הופכים לפנתרים" אמר כי "מהיום יראו עם ישראל, הח"כים, השרים והעומד בראשם ראש הממשלה, מה יכולים הנכים במאבק הכי צודק וחברתי, וחבל שכך".

איל קרא מהכנסת לכל ציבור הנכים "להגיע ולסגור את כל פתחי הכניסה והיציאה מהכנסת עד שיבינו מובילי הכנסת כי על הנכים לא יעשו סיבוב ויתנו לנכים את המגיע להם, כי הכסף הוא של ציבור הנכים ולא של הממשלה, שילמנו שנים רבות לביטוח לאומי וכשנפגענו, מנסים לא לתת לנו לחיות בכבוד".

הנכים מוחים על הסיכום שהושג הבוקר בין ועדת הרווחה לאוצר, לפיה קצבת הנכים הבסיסית תעלה בסוף ארבע השנים רק ל-3,250 שקל.

הקצבה תאוחד עם הקצבה החודשית הנוספת כך שהסכום המשותף יגיע ל-3,700 שקלים, זאת בניגוד לסיכום של הנכים מול הממשלה לפיו הקצבה הבסיסית תעלה ל-4,050 שקלים.

יו"ר ועדת העבודה והרווחה, ח"כ אלי אלאלוף (כולנו) אמר ש"זהו אחד ההישגים המרשימים ביותר ומהפכה בטיפול בנכים. אי אפשר להשיג הכול".

יו"ר "ארגון נכה לא חצי בן אדם" אלכס פרידמן קרא לחברי הכנסת לא להצביע בעד החוק. הוא אמר ש"אנחנו לא רואים עצמנו יותר מחוייבים להסכם עם הממשלה. נחזור למחאות". יו"ר מטה מאבק הנכים נעמי מורביה אמרה "שזה חוק רע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר